نتايج تازه ترين مطالعات پژوهشگران استراليايي نشان مي دهد سلولهاي سرطاني سينه ممکن است واکنش سيستم ايمني بدن را مختل کنند و امکان سرايت بيماري را به مغز استخوان بيمار فراهم سازند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛پژوهشگران در تحقيقات تازه ، دو شيوه را  براي احياي سيستم ايمني بدن و کمک به بيمار در مقابله با سرطان سينه مورد آزمايش قرار دادند ولي تاکيد کردند عملياتي کردن اين شيوه هاي درماني به ازمايش ها و تحقيقات بيشتر نياز دارد .
به گزارش خبرگزاري رويترز ، در اين مطالعه نحوه  غير فعال سازي سيستم ايمني بدن از سوي سلولهاي سرطاني سينه و گسترش بيماري به بخشهاي دورتر همچون مغز استخوان شناسايي شد و دانشمندان اميدوارند اين روند به شناسايي شيوه هاي درماني جديد و جلوگيري از متاستاز سرطان کمک کند.
در سال 2010 حدود يک و نيم ميليون نفر مبتلا به سرطان سينه تشخيص داده شدند. سرطان سينه شايع ترين سرطان در ميان زنان در سراسر جهان به شمار مي رود . اگر چه اين بيماري جان شمار زيادي از زنان را در کشورهاي در حال توسعه مي گيرد ، ولي هشتاد و نه درصد زنان مبتلا به سرطان سينه در کشورهاي غربي ،‌به لطف آزمايش هاي غربالگري و تشخيص و درمانهاي به موقع سالها پس از تشخيص بيماري زنده مي مانند .
بررسي ها بر روي نمونه بافتهاي برداشته شده از بيماران مبتلا به سرطان سينه و آزمايشها بر روي موش نشان داده است  در بيماراني که سرطان به ديگر اندامهاي بدن آنان سرايت کرده است ، ژني به نام آي آر اف هفت به اصطلاح خاموش يا غير فعال شده است .
اين ژن مسئوليت کنترل توليد وترشح ماده اي به نام اينترفرون را بر عهده دارد . اينترفرون نوع مهمي از پروتئين هاي ايمن ساز بدن در برابر نه تنها ويروس ها و باکتري ها بلکه سلولهاي سرطاني به شمار مي رود . معمولا هنگامي که سلولهاي سرطان سينه وارد جريان خون مي شوند و به مغز استخوان مي رسند ، ترشح اينترفرون توسط ژن اي آر اف هفت ، سيستم ايمني بدن بيمار را فعال مي سازد تا اين سلولهاي سرطاني را تشخيص دهد و آنها را نابود سازد . /ع
برچسب ها: شیوه ، سرطان ، غربالگری ، زنان ، اندام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار