ایستگاه پایش آلودگی هوا امروز با حضور مدیر عامل کنترل کیفیت هوای تهران و رئیس دانشگاه شریف رونمایی شد.

دکتر رشیدی مدیر عامل کنترل کیفیت هوای تهران در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، گفت این ایستگاه یکی از ایستگاه های ماست که یک سری از آلایندگی کلاسیک شامل مونوکسید کربن ، دی اکسید نیتروژن ، دی اکسید گوگرد و ازن را اندازه گیری می کند.
 
وی افزود: این ایستگاه به همراه 2 سایت ذرات معلق به اندازه قطر کمتر از 10 میکرون را در حوزه ریزگردها و ذرات و همچنین هیدروکربن های خاص  سرطان زایی مثل بنزین و تولوئن را اندازه گیری می کند.
 
وی افزود: بخش های اصلی آلودگی هوا زائیده علم و تکنولوژی است و تنها از دیدگاه علمی می توانیم آلودگی هوا را حل کنیم و در این زمینه کشورهایی موفق بوده اند که هسته اولیه انی فعالیت ها را در دانشگاه ها تشکیل داده اند و همواره دانشگاهیان به عنوان یک ناظر بی طرف که مدافع حقوق مردم هستند دولتها را در حل این مسئله کمک می کنند.
 
وی افزود: این ایستگاه که امروز افتتاح شد بر مبنای آخرین تکنولوژی های روز دنیا است که می تواند در یک روش و راهکارهای مناسبی را در حوزه کنترل آلودگی هوا به ما می دهد.
 
وی خاطر نشان کرد: اصول کار این دستگاه به آلاینده هایی مثل مونوکسید کربن دارد که با روش های خاصی اندازه گیری می کند و گاز ازن و ذرات معلق و سایر موارد را نیز با روش های دیگری مشخص می کند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار