وزیر ورزش و جوانان کشورمان امشب با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری تازه ترین های ورزشی را بازگو خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ، عباسی در برنامه زنده گفتگو ویژه خبری که از لحظاتی پیش شروع شده است به شرح موضوعات ورزشی به ویژه مسائل مربوط به المپیک می پردازد.
لازم به ذکر است: شما ورزش دوستان عزیز می توانید اخرین اخبار مربوط به المپیک را از این طریق پیگیری کنید.
*در ابتدای برنامه گزارشی از وضعیت ورزشکاران المپیکی کشورمان و میزان
آمادگی آنها پخش شد.
پس از آن محمد عباسی مهمان برنامه در مورد وضعیت ورزشکاران المپیکی
کشورمان گفت : ما زمان بسیار کمی تا آغاز المپیک داریم همه ی خوبهای جهان
در المپیک هستند و خواهان پیروز شدن هستند  ملت ما هم خواهان پیروزی و
حضور در رده های بالا هستند.
در این دوره ما با 54 ورزشکار بیشترین تعداد ورزشکار در ادوار مختلف
المپیک دارا هستیم و ورزشکارانمان نشان دادند که بسیار آماده هستند و با
دعای خیر مردم ورزشکاران ما مردم را سرافراز خواهند کرد.
ما استعداد های قابل توجهی دارا هستیم اما پیش بینی کسب مدال از
ورزشکاران باعث فشار روی آنها می شود و باعث می شود آنها نتوانند به خوبی
کار خود را به پایان ببرند .
در کشتی ما از 14 سهمیه 13 سهمیه را گرفتیم که در دنیا بی سابقه است در
وزنه برداری و تکواندو هم ما به ورزشکارانمان امیدواریم البته ما به
تمامی ورزشکاران امیدواریم اما در این سه رشته احتمال کسب مدال محتمل تر
است.


*عباسی در مورد برنامه های وزارت ورزش برای المپیک گفت:
از هم اکنون استارت المپیک 2016 برزیل را زده ایم و یکی از کارهای ما ایجاد کمیته های استعداد یابی است . ما در بقیه رشته ها علیرغم استعدادهای زیاد نتوانستیم مثل چند رشته مدال آور عمل کنیم ما باید استعداد هارا کشف کنیم و از باید برای بستر سازی مناسب در همه رشته ها برنامه ریزی کنیم.
ورزشکاران ما شرایط بسیار سختی را تحمل می کنند و با این حال با انگیزه بسیار قوی تلاش می کنند تا فرصت ها را از دست ندهند و جا دارد از روسای فدراسیون ها تشکر کنم که شرایط را برای ورزشکاران مهیا می کنند اما درنهایت اصلی ترین بخش خود ورزشکاران هستند که باید از آنها و خانواده هایشان که با تلاش برای افتخار آفرینی کشورمان تلاش می کنند تشکر می کنم ملت ایران با قلب و دل یکجا حامی ورزشکاران و قهرمانان ما در المپیک هستند.
*در ادامه رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری در ارتباطی تلفنی با برنامه در مورد ورزشکاران المپیکی این رشته گفت: بچها ما در حدود 7 ماه به صورت شبانه روزی در اردو های ما تلاش کردند تا به آمادگی لازم برسند در 7 مرداد گروه اول مل اعزام می شود و گروه دوم 10 مرداد اعزام می شوند و اولین رقابت ما در المپیک 13 مرداد ماه است.
برای هر شش نفر امید به مدال داریم رشته ما رکوردی است و هر یک کیلو سرنوشتها را تعیین میکند امیدوارم در مسابقه ها نیز رکورد تمرین ها را بزنیم و مدال کسب کنیم.
*عباسی در مورد تغییرات فدراسیون ها نیز گفت: تغییرات در فدراسیون ها امری طبیعی است ما چیزی غیر عادی نداشتیم اما
برخی ها بزرگنمایی کردند و می خواستند نگرانی جامعه را بیشتر کنند ما نباید برخی مسائل غیر مرتبط را بزرگنمایی کنیم سرانجام دیدید که ورزشکاران ما به سلامت همگی راهی المپیک شدند بنابراین توصیه می کنم این موضوعات را جدی نگیریم و به اصل المپیک بپردازیم.
*عباسی ادامه داد: ما در رشته های تیمی نماینده ای نداریم در حالیکه می توانستیم در بسکتبال و والیبال نماینده داشته باشیم در رابطه با فوتبال ما چون پایه ی قوی نداریم به مشکل خوردیم در دنیا فوتبال با بقیه رشته ها متفاوت است و روال و قاعده ای که در تمامی ورزش ها است و آن کار پایه ای است باید در فوتبال نیز داشته باشیم و امیدوارم تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی صعود
کند.
 امیدوارم در دوره آینده با پایه ای قوی به سمت رشد و پیشرفت برسیم البته من زیاد برای حضور فوتبال در المپیک آینده امیدوار نیستم.
*در ادامه خطیب ، سرپرست فدراسیون کشتی در مورد وضعیت ورزشکاران اعزامی این رشته در المپیک گفت: در 6 ماه اخیر در کشتی آزاد و فرنگی در تمامی رده ها در آسیا و جهان توفیقات زیادی را به دست آوردند و امیدوارم با زحمات زیادی که کشیده اند بتوانند مردم ایران را شاد کنند.
وی افزود: ما در تمامی المپیک های گذشته تنها توانستیم 5 مدال کسب کنیم اما اکنون به کسب مدال های بیشتر بسیار امیدوارم و با لطف وزارت ورزش شرایط بسیار برای موفقیت مهیا است.
*عباسی در مورد وضعیت ورزشکاران پارالمپیکی نیز گفت: مجموعه ورزشکاران پارالمپیکی ما بسیار مطلوب است و فکر میکنم این بار نیز بتوانند برای کشورمان افتخار آفرینی کنند با توجه به اینکه بازی های آنها در شهریور ماه است هنوز هم می توانند به آمادگی لازم برسند.
عباسی در ادامه گفت : در بازی های المپیک کسب مدال طلا بسیار موثر است اما باید به یاد داشته باشیم که ما باید با ورزشکاران 200 کشور مبارزه کنیم تا به طلا برسیم که این کار بسیار مشکل است همین که برای المپیک کسب سهمیه کنیم بسیار مهم است زیرا حریفان زیادی را از پیش رو برداشتیم در 29 المپیک گذشته به طور متوسط 2 مدال کسب کردیم که مجموع آنها 47 یا 48 مدال
می شود اما در این دوره به کسب مدال های بیشتر بسیلر امیدواریم ما اکنون در رشته های متعددی امید به کسب مدال داریم و اینکه در 16 استان نماینده برای حضور در المپیک داریم که این موضوع و گستردگی آن بسیار عالی است.
وزیر ورزش در مورد پرداخت مبالغ کلان به بازیکنان فوتبال نیز گفت: از پرداخت دستمزد های کلان در فوتبال راضی نیستم اما باید تحلیل های ما دقیقتر باشد هم اکنون نظام سرمایه داری همه چیز از جمله ورزش را آلوده خود کرده است تعیین قیمت برای ورزشکاران اصلا خوشایند نیست زیرا ورزشکار یک شخصیت فرهنگی و دارای ارزش است ما باید قواعدی را تنظیم کنیم تا کسی از آن تخطی نکند چه باشگاه های دولتی چه باشگاه های خصوصی من از سازمان لیگ و فدراسیون می خواهم با جدیت با موارد تخلف رسیدگی کند و یا گزارش
آنها را به ما بدهد تا رسیدگی کنیم.
*عباسی در پایان راجع به پاداش ورزشکاران المپیکی نیز گفت: تعیین پاداش برای ورزشکاران قابل قیمت گزاری نیست ورزشکاران ما ارزش بسیار زیادی دارند اما برای بالا بردن روحیه ورزشکارانمان کارهایی کردیم که حقوق مادام العمر ، بیمه و پیگیری وضعیت نظام وظیفه آنها از جمله آن کارهاست و انشاالله ورزشکارانمان با دعای خیر مردم بتوانند با سربلندی المپیک لندن را به پایان برسانند./ق
گزارش ازحمیدرضا حجازی

برچسب ها: عباسی ، وزیر ورزش ، گفتگو ، ویژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار