مشاور وزير در امور دندانپزشكي و سلامت دهان از تدوين طرح جامع سلامت دهان و دندانپزشكي كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  دكتر عبدالحميد ظفرمند، مشاور وزير در امور دندانپزشكي با اشاره به اين كه با اجراي اين طرح تحولي در نظام سلامت دهان كشور ايجاد مي شود اظهار داشت: طبق قانون اساسي، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مسئوليت تأمين سلامت دهان مردم را بر عهده دارد و طرح جامع سلامت دهان و دندانپزشكي كشور در شش ماده به منظور پربار شدن،‌ساماندهي و راهبردي كردن خدمات سلامت دهان ارائه مي شود.

وي افزود: اين برنامه راهبردي در زمينه سلامت دهان با توجه به سند چشم انداز 1404،‌سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي و برنامه پنجم توسعه تدوين شده است.

 مشاور وزير در امور دندانپزشكي تصريح كرد: ترويج و افزايش آگاهي عمومي در زمينه تغذيه سالم و سياستگذاري و تشويق صنايع غذايي بر رعايت اصول منطبق با سلامت دهان، تربيت نيروي انساني دندانپزشك ،‌تربيت نيروي انساني حد واسط «پرستار سلامت دهان» (كارداني) به منظور ارائه خدمات سطح يك و تقويت نظام ارجاع در دندانپزشكي و ملحوظ كردن خدمات سلامت دهان در بيمه همگاني و پايه سلامت از مواد اين طرح است.

به گفته دكتر ظفرمند بر اساس يكي از مواد الحاقي اين طرح، به منظور حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني، توليد كنندگان مواد و تجهيزات دندانپزشكي مورد حمايت و تقويت قرار مي گيرند.

گفتني است: با اشاره به اینکه 68/1 دندانهای کودکان 12 ساله کشور خراب است و بیش از 95 درصد خرابی دندانهای کودکان در این رده سنی مربوط به پوسیدگی است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار