مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در حال حاضر 300 نفر در استان اردبیل در قالب نظام فنی روستایی با بنیاد مسکن در طرح‌ها ی اجرایی مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  احمد حاج‌علیزاده دیروز در جریان بازدید از طرح‌های بهسازی و نوسازی تعدادی از روستاهای جوار اردبیل افزود: ما از اولین روز اجرای طرح بهسازی و نوسازی مساکن روستایی بحث نظارت‌های فنی را جدی گرفته‌ایم و معتقدیم تقویت این بخش می‌تواند آسیب‌ها و خطرات احتمالی را به حداقل برساند.

وی با اشاره به پراکندگی روستاها و تعدد خدمات ارایه شده گفت: ما سعی داریم موضوع طراحی و بحث نظارت را از طریق نظام فنی روستایی پیگیری کنیم که در این ارتباط سعی کردیم از دانش‌آموختگان گروه‌های مختلف رشته‌های مهندسی همچون عمران، معماری، تأسیسات و... استفاده کنیم.

حاج علیزاده همچنین افزود: ساخت مسکن در روستاها با کمک گروه‌های ماهر از طراحان، معماران، مهندسان و فعالان حوزه ساختمان‌سازی انجام شده و با کمترین چالش این اقدام مثبت همچنان ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در ادامه با اشاره به اینکه پارسال 48 هزار خانه روستایی مقاوم سازی شده اند گفت: بنیاد مسکن در شش سال اخیر موفق شده است بیش از 50 درصد منازل کم دوام و بی‌دوام روستایی را نوسازی و مقاوم‌سازی کند.

حاج‌علیزاده مجموع خانه‌های کم دوام و بی‌دوام روستایی را 83 هزار واحد اعلام کرد و افزود: بیش از 48 هزار واحد از این تعداد نوسازی و مقاوم‌سازی شده است./س

برچسب ها: اردبیل ، مقاوم ، سازی ، مسکن ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.