رئیس اداره آمار ، فناوری اطلاعات و تجهیز شبکه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت : در استان کرمان طرح ملی آمارگیری از محصولات گندم و جو در 350 آبادی نمونه از 16 شهرستان تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با همکاری95 نفر از عوامل اجرایی به مدت 45 روز به اجرا در می آید.

علی اسکندری نسب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان هدف از اجرای این طرح را ، تعیین میزان سطح زیر کشت ، میزان تولید وهزینه تولید محصولات گندم و جو دانست.

وی تصریح کرد : نتایج بدست آمده از آمار علاوه بر ثبت در آمارنامه های وزارت جهاد کشاورزی ، مبنای تصمیم گیری های کلان اقتصادی در زمینه برآورد قیمت ، صادرات و واردات محصولات گندم و جو خواهد بود.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه امروزه زندگی انسان ها وابسته به تولید محصولات کشاورزی است اظهار داشت : کشاورزی یکی از فراگیرترین نوع اشتغال در جهان به شمار می رود.

رئیس اداره آمار ،فناوری اطلاعات و تجهیز شبکه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان خاطر نشان کرد : عوامل آموزش دیده در قالب گروه های آمارگیری جهت انجام عملیات میدانی به آبادی های نمونه مراجعه و پس از فهرست برداری از کلیه ساکنین آبادی نسبت به تکمیل پرسشنامه ها اقدام می كنند.

وی یادآور شد : پرسش نامه های تکمیل شده توسط مسئولان زراعت شهرستان از لحاظ فنی بازبینی و سپس داده آمارها در محیط های نرم افزاری مربوطه ثبت و پس از پردازش داده ها ، اطلاعات اولیه سطح و تولید استخراج و به وزارت متبوع ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح ممکن است کشاورزان فکر کنند در صورت دادن آمار درست در مورد محصولات خود باید مالیات بپردازند، اطمینان داد: در این طرح از کشاورزان به هیچ عنوان مالیات گرفته نمی شود و جریمه نخواهند شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.