مسوول امور فرهنگي اداره فرهنگ وارشاد اسلامي نيشابور از برگزاری یازدهمین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی در شهرستان نيشابور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد مسوول امور فرهنگي اداره فرهنگ وارشاد اسلامي نيشابور با بیان این خبر گفت: به منظور توسعه وترويج فعايت هاي قرآني و فراگير ساختن آن در بين اقشار مختلف مردم ، خاصه نسل جوان ،یازدهمین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار می شود ،مرحله شهرستانی این جشنواره ماه مبارک رمضان در شهرستان نيشابور برگزار و مرحله استانی و اختتامیه جشنواره در دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

رمضانعلي بيات افزود:توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در بین مردم ، تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی، ایجاد زمینه مناسب برای جذب و حضور جوانان، توسعه و ترویج معنویت در جامعه و ایجاد انگیزه در قشر دانشگاهی، فرهنگی و حوزوی برای پژوهش و تعمق در کتاب الهی از اهداف این برنامه فرهنگی است.

مسوول امور فرهنگي اداره فرهنگ وارشاد اسلامي نيشابور با بیان این که جشنواره در تمامی شهرستانها به صورت مستقل برگزار می شود در ارتباط با موضوعات این جشنواره اظهار داشت: جشنواره در مرحله شهرستان نيشابوردر موضوعات قرائت ویژه برادران زیر 16 سال و بالای 16 سال، حفظ جزء 30 قرآن(ویژه خواهران)، مفاهیم قرآن ( از مفاهیم سوره های حجرات و شوری آزمون کتبی انجام می شود)، خوشنویسی(رشته نستعلیق) "آیات با موضوعات برادری و اخوت، وحدت اسلامی، قرآن کتاب هدایت، امر به معروف و نهی از منکر، بصيرت وبيداري اسلامي"، شعر با مضامین و مفاهیم آیات قرآن، ادعیه، صحیفه سجادیه و زیارت جامعه کبیره، داستان کوتاه با مضامین و آیات قرآنی کریم برگزار می شود.

بيات ادامه داد: موضوعات جشنواره در مرحله استانی( متمرکز مرکز استان) فیلمنامه و فیلم کوتاه بر اساس برداشت از قصص قرآن، تحقیق و پژوهش های قرآنی با موضوعات قرآن کتاب بیداری اسلامی، قرآن در کلام مقام معظم رهبری، بصیرت از منظر قرآن، کارکرد عنصر امر به معروف و نهی از منکر در جنگ نرم، ایده پردازی قرآنی( ارائه طرحها و ایده های جدید در عرصه آموزش های عمومی و تخصصی قرآن کریم، ارائه طرحها و ایده های جدید در عرصه آموزش های تبلیغ و ترویج قرآن کریم) می باشد.

مسوول امور فرهنگي اداره فرهنگ وارشاد اسلامي نيشابورخاطرنشان كرد:علاقمندان جهت شرکت در جشنواره می توانند آثار خودرا حداكثرتا 20 مرداد 91 به دبيرخانه جشنواره "موسسه فرهنگي قرآن وعترت قمر بني هاشم " مستقر در تكيه ابوالفضلي نيشابور تحويل نموده و جهت كسب اطلاع بيشتر با تلفن 2234000 تماس حاصل نمایند .

وي تصريح كرد:اختتاميه مراسم در26 مرداد 91 همراه بااهداي جوايز به نفرات برتر و مراسم تجليل از خادمان قرآن كريم و وداع با ماه مبارك رمضان برگزار خواهد شد. /س

 

برچسب ها: جشنواره ، هنر ، قرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.