با توجه به وجود شرایط اقلیمی مناسب گیلان برای دامداری و دامپروری ؛ ترویج کشت گیاهان علوفه ای در این استان یک ضرورت اقتصادی و زراعی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت : آموزش دامداران، کشاورزان و آشنا کردن آنها با روش های نوین تولید علوفه می تواند موجب غنی سازی مراتع شود.

ایرج بنیادی با اشاره به اینکه افزایش تولید گوشت و فرآورده های دامی در گرو افزایش تولید علوفه و ارتقای کیفیت آن است، اظهار داشت: استفاده از روش های نوین در کشاورزی و تامین خوراک و علوفه دام قادر است در تولیدات مواد غذایی و رسیدن به توسعه پایدار و استقلال هر چه بیشتر استان و کشور موثر باشد.

وی با بیان اینکه افزایش تولید محصولات دامی نیازمند افزایش تولید علوفه افزود: کشاورزان با تولید محصولات کشاورزی خود نقش بسزایی در توسعه و آبادانی کشور دارند و باید قدردان تلاشهای آنها بود.

بنیادی با اشاره به  سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: همه مردم و مسئولان باید تلاش کنند که با اتحاد و همدلی خود در راستای تحقق تاکیدات و منویات رهبر فرزانه انقلاب گام بردارند که  توسعه در بخش کشاورزی از جمله فعالیت هایی است که باعث تحقق شعار راهبردی امسال می شود./س

برچسب ها: کشت ، گیاهان ، علوفه ای ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.