برخي رسانه هاي غربي و ترک از بدرفتاري نيروهاي امنيتي ترک با سوريهاي ساکن اردوگاههايي که در ترکيه براي آنها ايجاد شده است پرده برداشتند و از تجاوز به عنف به بيش از 400 زن سوري در اين اردوگاهها خبر دادند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ، با گذشت زمان  حقايق پشت پرده در اردوگاههايي که ترکيه براي سوريها برپا کرده است آشکار مي شود و بهره برداري آنکارا از اين اردوگاهها بر ملا شده است.
سوريهايي که در اين اردوگاهها اسکان داده شده اند از بدرفتاري و کمبود غذا ر نج مي برند . نيروهاي امنيتي ترک نيز با سرکوب و گازهاي اشک آور به ساکنان اردوگاهها پاسخ مي دهند .
هدف از برپايي اين اردوگاه‌ها ، ايجاد مناطق حائل است تا به پايگاهي براي حمله به سوريه تبديل شود .
با گذشت زمان حقايق روشن مي شود و مشخص شده است که اين اردوگاهها فقط زندانهايي است که سوريهاي به گروگان گرفته شده ،  در آنها زنداني شده اند.
گروههاي تروريستي مسلح با تهديد و بنا بر ملاحظات سياسي و براي خدمت به برنامه هاي حزب عدالت و توسعه رجب طيب  اردوغان نخست وزير ترکيه و همچنين امريکا و هم پيمانانش ، سوريها را مجبور کرده اند در اين اردوگاهها مستقر شوند.
شبکه تلويزيوني بي بي سي انگليس در گزارشي به بررسي حال و روز اين عده از سوريها در اردوگاههاي ترک پرداخت . دولت اردوغان اين اردوگاهها را اردوگاههاي انساني ناميده است.
يک زن سوري ساکن يکي از اردوگاهها گفت :« تنها يک مرکز خريد در اين اردوگاه وجود دارد .آنها با گازهاي اشک آور وارد شدند و همگان گريختند ».
يک مرد سوري ساکن  اين اردوگاهها گفت :« قبلا تمام مواد غذايي به صورت آماده به ساکنان اردوگاه داده مي شد اما قرار است به جاي مواد غذايي پول بدهند . هفته اي بيست ليره( پانزده دلار ) به هر نفر خواهند داد ».
گزارشگر شبکه سوريه گفت : اين شبکه قبلا حقايقي از اين اردوگاهها را بر ملا کرده بود . دولت ترکيه اين اردوگاهها را پيشاپيش ايجاد کرده بود.
در اين اردوگاهها به زنان تجاوز و از ساکنان آنها در راستاي سياستهاي خصمانه اردوغان استفاده مي شود.
پايگاه اينترنتي ايدنليک ترکيه از 400 مورد تجاوز به زنان سوري در اردوگاههاي ترکيه و باردار شدن 250 نفر از آنان خبر داده بود. بنا به اذعان زنان سوري در يکي از اين اردوگاهها تاکنون به بيش از 70دختر تجاوز کرده اند. بچه‌ها  از گرسنگي تلف مي شوند و به تازگي دو کودک بر اثر ابتلا به بيماري اسهال جان باخته اند .
يک مرد گفت :« اين اردوگاه عبارت است از زنداني که اطراف آن را سيمهاي خاردار متصل به برق فراگرفته و از ماده مخصوصي به نام فلکس استفاده شده است . علاوه بر اين ، نيروهاي مستقر در اطراف اين اردوگاه به سلاحهاي گرم مجهز هستند».

پيش از اين نيز هفته نامه فلسطینی المنار آورده بود ،منابع ترک به نقل از پزشکان امریکایی و فرانسوی گفتند یک شبکه از چند کشور که در آن مسئولان ترک، امریکایی و فرانسوی حضور دارند اعضای بدن آوارگان را قاچاق می کنند.به گفته این منابع، دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه از بازگشت آوارگان سوری به سوریه جلوگیری می کند تا با آنها تجارت شود.به گفته این منابع ،اعضای این شبکه، سوری های مقیم اردوگاههای ایجادشده درخاک ترکیه را بصورت سازمان یافته به قتل می رساند تا زمینه قاچاق اعضای بدن آنها فراهم شود.این منابع گفتند ،هر روز در اردوگاههای سوری در ترکیه تعدادی ناپدید و ربوده می شوند و اجساد کودکان در اطراف این اردوگاهها، جنگلها و کوههای نزدیک پیدا می شود.به گفته این منابع ، شماری از مردان و زنان برای مصاحبه با فرماندهان امنیتی احضار شده اند ، اما هرگز بازنگشته اند .

گزارشگر شبکه سوريه گفت اگرچه حزب عدالت و توسعه تلاش مي کند بر روزگار تيره و سياه سوريها در اردوگاههاي ترکيه سرپوش گذارد اما اين تلاشها بي فايده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار