وزيران امور خارجه عربستان سعودي و روسيه بر ضرورت متوقف شدن خشونت ها در سوريه و ادامه رايزني هاي رياض و مسکو در اين زمينه تاکيد کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري دولتي کويت، سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه در تماس تلفني خود با سعود الفيصل همتاي عربستاني خود تاکيد کرد که خشونت ها در سوريه بايد متوقف و گفتگوهاي گسترده سياسي با حضور همه طرف ها و نيروهاي سياسي سوريه آغاز شود.

در همين ارتباط وزارت امور خارجه روسيه با صدور بيانيه اي با تاييد اين گفتگوي تلفني اعلام کرد که لاوروف در تماس تلفني با سعود الفيصل بار ديگر بر ضرورت هماهنگ شدن تلاش ها براي اجراي طرح کوفي عنان نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه و موفقيت راه حل هاي سياسي در سوريه تاکيد کرد.

در بخش ديگري از بيانيه وزارت امور خارجه روسيه آمده است که  سعود الفيصل در اين گفتگوي تلفني  لاوروف را از نتايج  نشست وزيران امور خارجه عرب در دوحه مطلع کرد.

همچنين وزيران امور خارجه روسيه و عربستان سعودي توافق کردند که مشورت ها و رايزني ها پيرامون مسئله سوريه  و نيز تلاش هاي دو کشور براي برگزاري نشستي راهبردي  با مشارکت روسيه و کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس در خصوص سوريه در مسکو، ادامه پيدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار