هسته اولیه نخستین خوشه صنعتی خاتم، همزمان با سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در روستای شیخ شبان استان چهارمحال و بختیاری ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهار محال و بختیاری گفت: پنج هزار مترمربع زمین به ارزش 3 میلیارد ریال برای ایجاد این خوشه صنعتی در روستای شیخ شبان، از توابع شهرستان شهرکرد اختصاص یافت.
مژگان ریاحی، با بیان اینکه هنر خاتم‌کاری از شهر اصفهان به استان چهارمحال و بختیاری منتقل شده است، گفت : خاتم کاران روستای شیخ شبان سالانه 150 میلیون تومان خاتم کاری به بازارهای اصفهان عرضه می کنند .
وی افزود: به منظور حمایت از تولید کنندگان برای ایجاد هر کارگاه خاتم کاری در این خوشه صنعتی به هنرمندان 20 تا 100 میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت و از شرکتهای تعاونی هم حمایت می شود.
ریاحی گفت : تولید کار انبوه، تکمیل محصول نهایی و افزایش صادرات ، جلوگیری از مهاجرت روستاییان و اشتغال پایدار از اهداف ایجاد پایگاه خاتم کاری در این روستاست.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان چهار محال و بختیاری افزود: با فراهم سازی زمینه اشتغال در 256 رشته صنایع دستی استان می توان در کنار کشاورزی، اقتصاد روستاییان را متحول کرد.
85 درصد گل بندی خاتم اکنون در استان چهارمحال و بختیاری انجام و در اصفهان ترکیب می شود.
روستای شیخ شبان، با 800 خانوار جمعیت، در 39 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.