گذرگاه بیت حانون در شمال نوار غزه به مکانی برای به دام انداختن فلسطینی ها تبدیل شده و نظامیان اشغالگر، فلسطینی هایی را که به منظور معالجه در صدد عبور از این گذرگاه هستند بازداشت و به زندان منتقل می کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المنار: خانواده های بیماران فلسطینی که هنگام عبور از گذرگاه بیت حانون  در شمال نوار غزه به دست نظامیان اشغالگر بازداشت می شوند از این اقدام صهیونیست ها به شدت خشمگین هستند. بیمارانی که نیاز به عمل جراحی فوری دارند یا برای تامین دارویی که در غزه در دسترس نیست قصد عبور از این گذرگاه را دارند، به دست نظامیان اشغالگر بازداشت می شوند. چند ماه پیش یک فلسطینی ساکن غزه که قصد داشت برای ملاقات فرزندش که در کرانه باختری بستری بود به این منطقه برود در گذرگاه بیت حانون بازداشت شد.  
فعالان حقوقی، بازداشت بیماران و کسانی را که برای تامین نیازهای خود قصد عبور از گذرگاه بیت حانون را دارند، نقض آشکار حقوق بین المللی بشر می دانند. اسرائیل از نیاز فلسطینی ها به درمان برای بازداشت آنان و باج خواهی از آنان در زندان استفاده می کند.  
سمیر زقوت پژوهشگر مرکز حقوق بشر المیزان گفت: مقامات اشغالگر در تاریخ خود از گذرگاه ها به عنوان دامی برای بازداشت فلسطینی ها استفاده کرده اند و هیچ توجهی به قوانین بین المللی و حتی قوانین اسرائیل ندارند.
تاکنون اشغالگران به منظور تشدید فشار بر ساکنان غزه، دهها بیمار و مسافر فلسطینی را در گذرگاه بیت حانون بازداشت کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار