براساس مطالعات موسسه مطالعاتی Migration watch بیش از یک چهارم از تمام دانشجویانی که به غیر از کشور های اروپایی، وارد انگستان شده اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگارن، براساس مطالعات موسسه مطالعاتی Migration watch بیش از یک چهارم از تمام دانشجویانی که به غیر از کشور های اروپایی، وارد انگستان شده اند.

از این رو چند وزارتخانه در دولت انگلستان متهم شده اند که بیش از 60هزار دانشجویی که سال گذشته به بریتانیا وارد شده اند، جعلی و ساخته و پرداخته آنها بوده است.

بنابراین دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، ونیس کیبل وزیر بازرگانی و صنعت آموزش عالی این کشور را تحت فشار قرار داده تا آمار دقیق و مشخصی از تعداد مهاجران دانشجو فراهم آورد.

به گفته وی، این کار باعث خواهد شد تا بی اعتمادی نسبت به سیاست های مهاجرتی دولت از بین برود.

براساس آمارها هرساله حدود 75هزار نفر دانشجو به تعداد جمعیت انگلستان اضافه می شود که اقامت هزاران نفر از آنها غیر قانونی است.

این آمار نتیجه مصاحبه موسسه تحقیقاتی فوق با هزاران متقاضی تحصیل در انگلستان است که از سراسر نقاط دنیا به این کشور مهاجرت کرده اند.

در این مصاحبه همچنین توانایی متقاضیان در صحبت کردن و نوشتن انگلیسی مورد آزمایش قرار گرفت و سپس از آنها سوال شد که آیا در واقع برای تحصیل به انگلستان آمده اند یا برای کار مهاجرت کرده اند. در نتیجه آزمون انجام شده مشخص شد که تقریباً نیمی از متقاضیان از پاکستان، نزدیک به 60 درصد از کشور برمه رد شده اند.

همچنین مشخص شد اکثر قریب به اتفاق کسانی که مورد آزمون قرار گرفتند، برای تحصیل در کالج های خصوصی ثبت نام کرده بودند و نه تحصیل در دانشگاه های این کشور و تنها یک هفتم از آنها متقاضیان داوطلب تحصیل در دانشگاه های بریتانیا بوده اند.

هنگامی که این نسبت از تازه واردان نسبت به سال گذشته مقایسه می شود، نشان می دهد که بیش از مدارک 63 هزار نفر از آنها دروغ و جعلی است. از این رو قرار شده تا از این ماه حدود 10هزار مصاحبه با متقاضیان مظنون انجام شود.

سراندرو گرین، رئیس موسسه migration watch هم اعلام کرده است ما در حال حاضر به روشنی شاهد سوء استفاده در مقیاس وسیع هستیم.


برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

برچسب ها: انگلیس ، شبانه ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار