نمايش "هيس" در مورد موج بيداري اسلامي توليد شده و اولين اثر نمايشي با موضوع بيداري اسلامي است.

اميرحسين شفيعي كارگردان نمايش "هيس" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اين نمايش توسط دفتر تئاتر خياباني اداره كل هنرهاي نمايشي توليد شده است و با حمايت معاونت هنري و كانون تئاتر ديني اداره كل هنرهاي نمايشي تا به امروز 60 اجرا انجام داده است.

شفيعي ادامه داد: اميدواريم اين نمايش بتواند در شهرهاي كشور و حتي در كشورهاي اسلامي به اجرا در بيايد.

كارگردان نمايش "هيس" با بيان اينكه نمايش در خصوص موج بيداري كشورهاي اسلامي است، گفت: موضوع داستان در مورد جواني است كه در موج بيداري اسلامي در مبارزات عليه ديكتاتورها شركت مي‌كند كه جدال اين جوان با ديكتاتورها چالش هاي نمايشي را به وجود مي آورد.

وي ادامه داد: بازيگران اصلي اين نمايش علي عمراني و روح الله سنايي هستند كه حدود 10 بازيگر آن ها را همراهي مي‌كنند.

شفيعي در مورد سبك نمايش اظهار داشت: نمايش به صورت محيطي و فيزيكال اجرا مي شود كه طراح حركات اين نمايش علي عمراني است.

اين كارگردان جوان كه به تازگي به عنوان جوان برتر و نخبه كشور معرفي شده، خاطرنشان كرد: دور جديد اجراهاي اين نمايش در محوطه نمايشگاه قرآن به مدت 20 شب اجرا خواهد شد.

وي افزود: تمامي بازيگران نمايش "هيس" برخلاف اجراهاي گذشته اين نمايش مرد هستند و با توجه به جو حاكم بر نمايشگاه سعي در حذف بازيگران زن نمايش شده به صورتي كه به كيفيت كار آسيبي نرسد.

شفيعي در آخر گفت: از سال 83 تاكنون تمام تمركز گروه بر كارهاي خياباني بوده اما امسال به اميد خدا سعي خواهيم كرد در بخش نمايش صحنه اي جشنواره فجر يك اثر ارائه دهيم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار