تجمع اعتراض‌آميز دانشجويان در اعتراض به کشتار و نسل‌کشی مسلمانان مظلوم میانمار در مقابل دفتر سازمان ملل كه با حضور مسئولان و چهره‌هاي دانشجويي همراه بود، حاشيه‌هاي جالب و خواندني داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در اعتراض به کشتار و نسل‌کشی مسلمانان مظلوم میانمار مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران تجمع کردند كه حاشيه‌هاي جالبي داشت.

تجمع کنندگان عصر سه‌شنبه شعارهایی همچون"سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن"، "مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل"، "بان كي مون دروغگو ، حقوق بشرت کو"، سرمی‌دادند، انزجار خود را از کشتار مسلمانان میانمار که با سکوت مجامع بین‌المللی و مدعیان آزادی همراه شده است، ابزار داشتند.

در اين مراسم، مصطفي حضوري نماينده بسيج دانشجويي طي سخناني و با در دست داشتن بلندگو فرياد مي‌زد‌: پول‌ نفت و پول‌های نامشروع چشم شما را نسبت به واضح‌ترین جنایات بسته است.

همچنین سید مدثر دانشجوی کشمیری، تجمع در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد را نشان از همبستگی دانشجویان با مردم مظلوم میانمار دانست و اظهار داشت: کشتار مسلمانان فصل جدیدی از ظلم نسبت به مسلمانان در سطح دنیا است.


مدثر با بیان اینکه وظیفه اصلی ما حمایت از مسلمانان است و باید داعیه‌داران حقوق بشر را برای عدم موضع‌گیری در مسئله میانمار بازخواست کنیم، گفت: سکوت کشورهای اسلامی و به خصوص عربستان سعودی در این زمینه تاسف بار است.

در پایان این تجمع دو ساعته، تجمع کنندگان با قرائت بیانیه‌ای کشتار مردم مسلمان میانمار را محکوم کردند.

يكي از نكات قابل توجه در اين تجمع عدم حضور چهره‌هاي بهارستاني بود كه طبق اعلام قبلي قرار بود حضوري خودجوش داشته باشند.

همچنين در حالي كه دانشجويان در حال ترك محل تجمع بودند تعدادي از دانشجويان با پرتاب تخم‌مرغ و گوجه فرنگي به مقر دفتر سازمان ملل در تهران انزجار خود را از سكوت ناجوامردانه اين نهاد مدعي حقوق بشر اعلام كردند‌.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تجمع ، حاشیه ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار