استاندار آذربایجان غربی، توجه به قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه را اولویت های دولت دكتر احمدی نژاد اعلام كرد و گفت: تاسیس صندوق مهر امام رضا (ع) نمونه ای از سیاست های عدالت محور دولت و توجه خاص به اقشار محروم جامعه است .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه، وحید جلال زاده در دیدار با اعضای صندوق مهر امام رضا (ع) آذربایجان غربی افزود: ایجاد صندوق مهر امام رضا (ع) از جمله مهمترین اقداماتی است كه دولت در جهت ترویج وام قرض الحسنه با نیت قرب الهی انجام داده كه تا كنون منشا بركات و خیرات فراوانی بوده است.

وی تامین عدالت اجتماعی در تمام سطوح جامعه را نیز از اهداف مهم دولت اعلام كرد و اظهار داشت: دولت در سطوح مختلف از جمله مسكن مهر، تقسیم و واگذاری زمین ، تخصیص اعتبارات و تسهیلات نشان داده است كه در تمام تصمیم گیری ها همواره عدالت را رعایت كرده است.

جلال زاده با عنوان اینكه طرح های خوداشتغالی تعداد زیادی از اشتغال استان را به خود اختصاص داده است اضافه كرد: صندوق مهر امام رضا (ع) تا كنون بیشترین حمایت را از این بخش انجام داده و اشتغال استان متاثر از حمایت های این صندوق می باشد.

وی، آموزش های فنی و حرفه ای را لازمه اشتغال پایدار و مولد در جامعه دانست و گفت: صندوق مهر امام رضا (ع) در كنار ارائه تسهیلات باید وارد بخش آموزش و انجام مشاورهای فنی نیز بشود.

استاندار آذربایجان غربی با تاكید بر افزایش اعتبارات صندوق مهر امام رضا (ع) در استان افزود: در كنار افزایش اعتبارات باید شعبات این صندوق در بخش ها و دهستانها به خصوص شهر ارومیه گسترش یابد.

مدیر عامل صندوق مهر امام رضا (ع) آذربایجان غربی نیز در این دیدار، با اشاره به استقبال خوب مردم استان از این صندوق گفت: از آغاز فعالیت تا كنون افزون بر 45 هزار نفر در این صندوق سپرده گذاری كرده اند.

صلاح گل محمدی افزود: پارسال از محل منابع مالی این صندوق افزون بر 430 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال بیش از هفت هزارو 740 پرداخت شده است.

وی اضافه كرد: از این تعداد اشتغال دو هزارو 130 مورد در بخش مشاغل خانگی و بقیه در دیگر بخش های اقتصادی متمركز شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.