دو تن از نمایندگان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری روز گذشته از مناطق سیل زده استان گلستان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان رسول حسام، مدیرکل مدیریت بحران گلستان  .

  با اشاره به اینکه در سیل اخیر، تمامی شهرستان های استان گلستان دچار خسارت شدند، افزود: شهرستان های آق قلا، بندرترکمن و گمیشان کمترین خسارت را در سیل اخیر دیده اند.

حسام تصریح کرد: نمایندگان اعزامی از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری پس از بازدید از مناطق، گزارشی را تهیه و به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارائه خواهند کرد.

وی ادامه داد: پس از بازدید و جمع بندی، خسارات صورت گرفته به ترتیب به سازمان مدیریت بحران کشور، معاونت برنامه ریزی و مسئول بودجه کشور ارائه می شود و سپس میزان مبلغ خسارت های وارد شده به دولت و هیئت وزیران اعلام می شود تا برای بخش های عمرانی، تسهیلاتی و غیره اعتبارات لازم پیش بینی و تخصیص یابد.

حسام با اشاره به حضور مدیرکل بیمه مرکزی در استان نیز گفت: مدیرکل بیمه مرکزی ایران در نشستی که عصر روز گذشته در گرگان برگزار شد، اعلام کرد لایحه بیمه همگانی واحدهای مسکونی توسط دولت تنظیم و تقدیم مجلس شده است.

وی افزود: با تصویب این لایحه در مجلس، بیمه واحدهای مسکونی اجباری خواهد بود و مالکان در وقوع حوادث از خدمات بیمه ای بهره مند خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان اظهارداشت: بازرسان بیمه مرکزی نیز با حضور خود در استان، به شرکت های تحت نظر خود اعلام کردند تا هر چه سریعتر به تعهدات خود عمل کنند./س
برچسب ها: سیل ، گلستان ، بازدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.