یک طرح و کارشناس برنامه های فراغتی آکادمیک کشور گفت: در دنیای مدرن امروز توجه به فراغت سالم انسان ها از اکسیژن برای وجود بشریت ضروری تر است.

 

پروفسور حسن عشایری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، با بیان این مطلب افزود: دنیا در یک روند صعودی انسان مصرف گرا را تربیت نمود و امروز اگرچه این انسان به رفاه بی حدی دست یافته اما آرامش و فراغت سالم را از دست داده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس بسیاری از کشورهای غربی با مطالعات جامعه شناسی که در در سطح جوامع خود انجام داده اند، اکنون رشته های درسی اوقات فراغت را در دانشگاه ها تا درجه ی دکترا تدریس می کنند.

عشایری با اشاره به غنای تاریخی ادبیات و هنر ایرانی ضمن ابراز تاسف از بی توجهی مردم به هنرمندان اصیل کشور تصریح کرد:‌برای ملتی که تمام افتخارش هنر و ادبیات است بسیار تاسف انگیز است هنرمند فرهیخته ای فوت کند و بعد از 14 روز جسد او را پیدا کنند.

وی اذعان داشت: درست وقتی که ارتباط جوان امروز با هنر و هنرمند اصیل قطع می شود موسیقی های مسموم زیرزمینی ذره ذره فکر و روح جوان ایرانی را به یغما می برد و هویت ایرانی و اسلامی ایرانیان مورد هدف قرار می گیرد و آینده تاریکی را برای کشور می توان تجسم کرد.

این پژوهشگر و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به توصیف مدل های موفق فراغت در کشورهای غربی پرداخت و اظهار داشت: مدیران و مسئولان فرهنگی کشور برای ترویج و نهادینه ساختن فرهنگ فراغتی سالم نخست باید مطالعات دقیقی انجام دهند.

جوان دیروز و جوان امروز را با هم آشتی دهند تا جوان امروز در سایه جوانان دیروز که همان کهنسالان جامعه هستند به چنان آرامشی برسند که بتوانند مبتکر خلاقیت نوع آوری در تمامی عرصه های زندگی باشند./س  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.