عاصم الجوهري، معاون وزير دادگستري و رئيس كميته قضائي استرداد اموال قاچاق شده در مصر، اعلام كرد؛ مقامات سوئيسي 290 ميليون فرانك سوئيس معادل 202 ميليون دلار از اموال و دارائي هاي سران سابق مصر در اين كشور را بلوكه كرده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اليوم السابع؛ الجوهري با اعلام اين خبر افزود: با بلوكه شدن اين اموال، ميزان اموال بلوكه شده مقامات سابق مصري كه در راس آنها حسني مبارك و فرزندانش قرار دارند، به بيش از 705 ميليون دلار مي رسد.
 
به گفته رسانه هاي مصري؛ اعلام اين خبر در راستاي همكاري هاي قضائي مقامات سوئيسي با مقامات قضائي مصر است كه پس از انقلاب مصر، گسترش يافته و گزارش هاي بلوكه شدن اموال سران رژيم مبارك به طور ماهانه از طريق دستگاه قضائي سوئيسي به كميته قضائي استرداد اموال قاچاق شده مصر مي رسد.
 
در همين حال، وكلاي مصري هم با بلوكه شدن اموال و دارائي هاي سران سابق مصر و خانواده مبارك موافقت كردند و از كميته قضائي مصر خواستند كه پيگير اموال غارت شده و سوء استفاده مالي مقامات رژيم مبارك باشند.
 
گفتني است؛ تاكنون كشورهاي ديگري همچون اسپانيا، قبرس و جزيره مالديو مقداري از اموال و دارائي هاي حسني مبارك و خانواده وي را در بانكهاي خود، بلوكه كردند.

برچسب ها: مبارک ، حسنی ، مصر ، بلوکه ، سوئیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار