مدیر کل هواشناسی خوزستان از وقوع پدیده شرجی، رشد ابر و بادهای شدید در شمال استان خبر داد.

مسعود دهملایی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار داشت: تقویت تناوبی زبانه کم‌فشار جنوبی بر روی استان تا اواخر هفته جاری و اوایل هفته آینده موجبات وزش بادهای قابل‌ملاحظه را به ویژه در اوقات عصر و شب فراهم می‌آورد.

وی افزود: در لایه میانی جو نیز تا چند روز آینده تغییر قابل ذکری در زبانه پر ارتفاع جنب حاره‌ای بر روی استان رخ نخواهد داد لذا تغییرات محسوسی در دماهای حداکثر اتفاق نخواهد افتاد.

دهملایی خاطر نشان کرد: استمرار جریانات جنوبی در نیمه جنوبی استان تا آخر هفته باعث تداوم رطوبت بالا وضعیت شرجی خواهد شد.

وی تأکید کرد: داده‌های ایستگاه جو بالا نیز ابرناکی را در مناطق کوهپایه‌ای شمالی استان و بعضا رگبارهای محلی و موضعی نشان می‌دهند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تأکید کرد: آسمان استان صاف در قسمت‌های شمالی و کوهپایه‌ای قسمتی تا نیمه ابری با احتمال رگبارهای خفیف و پراکنده، در قسمت‌های ساحلی و جنوبی بعضا تداوم بادهای قابل‌ملاحظه جنوب و جنوب شرقی و همراه با شرجی پیش‌بینی می‌شود و انتظار تداوم وضعیت مذکور حداقل تا آخر هفته وجود دارد.

وی بیان کرد: وضعیت هوا، صاف گاهی همراه با غبار جهت باد، جنوب غربی تا شمال غربی سرعت باد، 15 تا 30 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 35 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

دهملایی افزود: در شبانه روز گذشته امیدیه با 51.4 و دهدز با 26 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند./س
برچسب ها: شرجی ، باد ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.