وزرای دفاع افغانستان و آمریکا در مورد چالش‏های پیش روی روند انتقال امنیت بحث کردند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "ظاهر عظیمی" سخنگوی وزارت دفاع افغانستان امروز در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت: لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا که به طور غیرمنتظره وارد کابل شده، در دیدار با همتای افغان خود در مورد روند انتقال امنیت از نیروهای خارجی به افغان و چالش‌های فرا روی این روند بحث و مذاکره کرد.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان افزود: محور این گفت‏وگوها تجهیز نیروهای امنیتی افغان بود.

عظیمی گفت: ارتش ملی افغانستان آمادگی پذیرش دومین دور روند واگذاری مسئولیت‏های امنیتی از نظامیان خارجی به نیروهای امنیتی افغان را دارد.

وی افزود: بعضی از چالش‏هایی که فرا روی روند واگذاری مسئولیت‏های امنیتی از نظامیان خارجی به نیروهای امنیتی افغان وجود دارد، از سوی وزرای هر 2 کشور مورد بحث قرار گرفت.

"لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا شب گذشته به طور غیرمنتظره وارد کابل شد.

رئیس مرکز تحقیقاتی و راهبردی افغانستان معتقد است که تحقیق پیرامون هواپیمای RQ-170، تنش‌زدایی در روابط آمریکا – پاکستان و جهت دهی به نشست 3 جانبه افغانستان، ایران و پاکستان از جمله اهداف سفر پانتا به کابل است.

دومین دور روند واگذاری مسئولیت‏های امنیتی از نظامیان خارجی به نیروهای امنیتی افغان چند روز پیش آغاز شد و قرار است تا سال 2014 تأمین امنیت افغانستان توسط نظامیان افغان انجام شود./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار