توسعه تعاونی‌ها به باور عمومی تبدیل شود

مدير كل اداره كار ورفاه اجتماعي آذربايجان غربي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اروميه گفت: توسعه تعاونی‌ها باید در زمینه فرهنگی و ارزشی به باور عمومی تبدیل شود

علي سليماني افزود: در حوزه تقویت تعاونی‌ها و ایجاد سهم مناسب در فضای اقتصادی کشور، قوانین قوی نظیر قانون اساسی، اصل 44 و قانون برنامه پنجم از آن پشتیبانی می‌کنند که حائز اهمیت است.

وی رویکرد اقتصادی تعاونی‌ها را از ویژگی‌های مهم آن‌ها دانست و افزود: این تعاونی‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه لازم برای انباشت سرمایه‌های کوچک مردم برای هدایت به سمت تولید را فراهم می‌کنند.

وي با بیان اینکه تعاونی‌ها در عدالت توزیعی و اجتماعی برای کاهش فقر و استفاده از توان عمومی جامعه نقش دارند گفت: تعاونی‌ها در توزیع متوازن درآمدها نقش مهمی را ایفا می‌کند از این رو تقویت تعاونی‌های تولیدی مبتنی بر دانش‌محوری باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: نباید تنها به ایجاد تعاونی‌های مصرف، اعتباری، مسکن و تعاونی‌های تهیه و توزیع بسنده کرد، بلکه باید از تعاونی‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های اقتصادی و تجاری که علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های فیزیکی به دنبال تولید، ابتکار و کارآفرینی هستند حمایت ویژه شوند.

وي در ادامه وضعیت نابسامان اقتصاد جهان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: انعطاف‌پذیری تعاونی‌ها سبب شده که در بحران‌های اقتصادی کمترین آسیب را متحمل شوند و همین موضوع نیز یکی از دلایل نامگذاری سال 2012 به نام سال بین‌المللی تعاون از سوی سازمان ملل است.

سليماني از توسعه تعاون در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: از طرح‌های ابتکاری و خلاقانه مبتنی بر تولید و ایجاد اشتغال در حوزه تعاونی‌های استان به صورت ویژه حمایت می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.