انجمن وکلاي مستقل آمريکا، پليس نيويورک را به نقض حقوق معترضان ضد سرمايه داري و سرکوب آنها متهم مي کند و خواستار محاکمه ماموران پليس شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ هنوز خاطره برخورد خشن پليس نيويورک با تظاهرکنندگان جنبش تسخير وال استريت در پارک زوکاتي زنده است.
 در ساعات اوليه 15م نوامبر سال گذشته افسران اداره پليس نيويورک به اين پارک حمله کردند و چادرهاي معترضان را برچيدند. اين پارک به کانون اعتراضات به بي عدالتي اقتصادي و اجتماعي در آمريکا تبديل شده بود. در آن روز بيش از 200 معترض بازداشت شدند. اين رخداد يکي از بدترين موارد خشونت و وحشيگري پليس عليه تظاهرکنندگان جنبش تسخير از آغاز اين جنبش در سپتامبر آن سال بود. اخيرا يک گروه از وکلا با انتشار گزارشي پليس نيويورک را به ارتکاب جرائمي از جمله استفاده بيش از حد از زور عليه معترضان و خبرنگاران و ناظران حقوقي ، بستن غيرقابل توجيه و خشونت آميز يک مکان عمومي و پراکندن اجباري و با خشونت تظاهرات مسالمت آميز معترضان، جاسوسي گسترده از فعاليتهاي سياسي صلح آميز و نقض حقوق معترضان متهم کرد.

کالب ماپين فعال حقوق بشر گفت اين گزارش يکصد و سي مورد نقض قانون را درباره پليس نيويورک وارد دانسته است. البته اين گزارش با اغماض بسيار زيادي تهيه شده است. تجربه اي که من داشته ام نشان مي دهد خشونت پليس عليه معترضان که همچنان ادامه دارد ،بسيار بيشتر از اين اتهامات بوده است. پليس اغلب بي دليل مردم را با خشونت گرفته و به زمين مي کوبد و به صورت آنها ضربه مي زند.

تا کنون در جريان تظاهرات ضد سرمايه داري در سراسر آمريکا بيش از هفت هزار نفر بازداشت شده اند اما اين مسئله تاثير چنداني بر عزم تظاهرکنندگان براي ادامه اعتراضاتشان به منظور رسيدن به زندگي شرافتمندانه در جامعه اي خالي از زياده خواهي شرکتها نداشته است. اين گزارش خواستار انتصاب بازرس ويژه مستقل و محاکمه کساني است که به مردم حمله کرده اند. اما بسياري بر اين باورند دستگاه قضايي آمريکا عليه مجريان قانون اقدام نمي کند و تنها راه رسيدن به عدالت تداوم اعتراضات خياباني است.

کالب ماپين گفت دادگاههاي آمريکا فاسد هستند و عدالت فقط با ادامه تظاهرات در خيابانها اجرا مي شود. مردم نبايد تسليم شوند و نبايد ساکت بنشينند و بايد آنقدر در خيابانها راهپيمايي کنند که نظام حاکم احساس خطر کند و مجبور شود عدالت را اجرا کند.
برچسب ها: پلیس ، نیویورک ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار