برنامه شهر قرآن در راستای معرفی موسسات قرآنی و فعالیت های قرآنی انجام گرفته از سوی سازمان ها و نهاد ها چهارشنبه شب 4مردادماه فعالیت های موسسه ندای ملکوت را برای شنوندگان معرفی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از روابط عمومی رادیو قرآن, حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسين كوششی، مديرعامل اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران چهارشنبه شب باحضور در غرفه رادیو قرآن مستقر در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم  به معرفی و تشریح فعالیت های مؤسسه قرآنی ندای ملكوت پرداخت.
وی در برنامه زنده شهر قرآن اعلام کرد: موسسه ندای ملکوت  برای ارائه محصولات قرآنی و انجام برنامه‌های دينی و قرآنی در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضوریافته است.
حجت الاسلام کوششی با بيان اين مطلب كه مؤسسه قرآنی ندای ملكوت در بخش نهادی مردمی ومؤسسات قرآنی دارای يك غرفه‌ مجزا است، گفت: امسال برای دومين بار موفق به حضور مؤسسه قرآنی ندای ملكوت در نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم شده‌ايم .
مديرعامل اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران در خصوص فعالیت های  این غرفه در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بیان كرد: موسسه قرآنی ندای ملکوت  در 4بخش پذیرای بازدیدکنندگان از غرفه است که بخش اول مؤسسه قرآنی ندای ملكوت به ارائه محصولات اختصاص دارد وعرضه ی نشريه‌های قرآنی از جمله  اولین نشریه تخصصی قرآنی کشور با عنوان ندای ملکوت و لوح‌های فشرده مربوط به عملكرد مؤسسه از فعالیت های این بخش است.
وی به برگزاری جلسات انس با قرآن كريم در غرفه مؤسسه قرآنی ندای ملكوت اشاره كرد و گفت: بخش ديگر غرفه مؤسسه قرآنی ندای ملكوت به برگزاری جلسات انس با قرآن كريم در قالب روخوانی و روانخوانی قرآن اختصاص دارد  که افرادی كه در اين جلسات حضور يابند وپس از آزمون عملی که توسط کارشناسان غرفه از آنها گرفته می شود اگر به صورت صحيح آيات قرآن كريم را تلاوت كنند ازسوی مؤسسه قرآنی ندای ملكوت گواهينامه‌های معتبر و رسمی سازمان تبليغات اسلامی تهران اهدا می شود.

حجت‌الاسلام كوششی، در ادامه بيان كرد: همچنين در بخش دیگر از علاقه‌مندان رشته‌های تربيت مربی قرآن كريم ثبت نام می شود  كه در بخش ثبت نام مؤسسه ندای ملكوت صورت می‌گيرد  که پس از ثبت نام دوره های تخصصی تربیت معلم قرآن کریم در رشته های مختلف تخصصی برای آنها برگزار می شود.
مديرعامل اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران، خاطرنشان كرد: در بخش دیگر غرفه مؤسسه قرآنی ندای ملكوت به مربيان تجربی قرآن كه دارای مدرك معتبر نيستند گواهينامه‌های رسمی از سوی سازمان دارالقرآن الكريم كشور اعطا می‌كنيم البته بايد به مدت سه روز آموزه‌های لازمه را در محل غرفه مؤسسه فوق‌الذكر فراگيرند .
وی  تصریح کرد: در آخرین بخش غرفه نیز  طرحی با عنوان" تجمیع تکه های طلا" را داریم که به جمع آوری قرآن های فرسوده و تعویض و ترمیم این کتاب الهی اختصاص دارد.
حجت‌الاسلام كوششی درادامه به اهم فعاليت‌های مؤسسه قرآنی ندای ملكوت اشاره کردوگفت:موسسه ندای ملکوت یکی از مراکز فعال قرآنی در شهر تهران و شهرستانهای استان تهران است که طی ترم های مختلف دوره های علوم قرآنی را برگزار می کند.
وی افزود: این دوره ها شامل رشته های روخوانی، روان خوانی، مفاهیم، تفسیر، تجوید، حفظ و ... است که افراد در مقاطع مختلف سنی می توانند در آن شرکت کنند و به فراگیری نکات ارائه شده بپردازند..
مدیرمسئول موسسه قرآنی ندای ملکوت گفت: در حال حاضر این موسسه دارای پنج شعبه در شهرستانهای استان تهران است و مقرر شده که تا پایان سال جاری سه شعبه دیگر این موسسه در شهرستانهای مختلف کشور راه اندازی شود.
وی عنوان کرد: این مؤسسه تابه حال تعداد زیادی نیروی فعال در رشته های مختلف قرآنی تربیت نموده و در نظر دارد تا با همکاری همه مؤسسات دولتی،قرآنی و مردمی کشور در زمینه های مذکور فعالیت هماهنگ و گسترده ای را انجام دهد .
لازم به ذکر است که مؤسسه قرآنی ندای ملکوت توانسته در فاصله کوتاهی از تاسیس ،نشریه قرآنی با همین نام در چندین شماره چاپ ومنتشر نماید و در اختیار علاقه مندان به اخبار و مسائل دینی قرار دهد.
شنوندگان رادیو قرآن برای آشنایی با بخش های مختلف بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می توانند هرشب برنامه شهر قرآن را ساعت21 از موج اف ردیف 100مگاهرتز دریافت کنند./م

برچسب ها: رادیو ، قرآن ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار