شاید تصور کنید برای دیدن پدیده های نجومی، همیشه به آسمانی تاریک و به دور ازآلودگی نوری نیاز دارید و برای همین مجبور هستید ازشهر خارج شوید. اما دربرخی موارد اصلا نیاز نیست نه تنها از شهر بلکه از خانه هم خارج شوید !! و ساده تر از آن حتی به یک دوربین یا تلسکوپ ساده هم نیازی نخواهید داشت و باید ممنون چشم هایتان و البته فرصت طلبی و علاقه به رصد کردن رخدادهای عجیب و غریب آسمان بالای سر خود باشید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، داستان زمانی هیجان انگیزتر می شود که بدانید دربرخی شهرها، حتی می توانید خوشه های ستاره ای و سحابی ها  ـ مثل خوشه پروین و یا سحابی های صورت فکلی جبار که یکی ازصور زیبای آسمان زمستانی است ـ را هم به راحتی با چشمان جستجوگر خود رویت کنید.

همراهان تحولات نجومی و آسمان لایتناهی که مطالب بخش شبانه را دنبال می کنند حتما درجریان هستند که چند روزپیش در مطلبی، دومقارنه ی زیبای ماه رمضان ـ  سه شنبه مقارنه ماه ومریخ ، چهارشنبه ماه و سماک اعزل ـ  به طور کامل و به زبانی ساده بررسی شد.

در همین حال شب گذشته نیز خبری درباره ی مقارنه ی ماه وسماک اعزل داشتیم.  


 اگر خوش شانس و علاقه مند بودید می توانستید مقارنه های دوشب گذشته را حتی از پشت بام یا حیاط منزلتان  با چشم غیر مسلح و در کنار خانواده یا دوستانتان رویت کنید.

البته این نکته را هم باید بدانید که مقارنه ماه با اجرام آسمانی فرصت خوبی در اختیارتان قرار می دهد تا بتوانید به آسانی سیارات وستاره ها را درآسمان پیدا کنید.

درباره پدیده مقارنه ی شب گذشته، اگر نخواهیم خیلی پیچیده حرف بزنیم باید بگوییم که جدایی زاویه ای ماه با سماک اعزل کمتر از دودرجه و با سیاره  زیبای زحل درحدود شش درجه بود که در نوع خود با دیدن آن حس  خوبی رو برای هر بیننده ای به وجود آورد.

چند تن ازمنجمان خوش ذوق و جوان کشور تصاویری ازمقارنه دیشب ثبت کردند که در اختیار بخش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران قرار داده اند که در ادامه می بینید.




عکس ها: کامیاب فرهادی ـ کرمانشاه



عکس: امیرارجمند - کرمانشاه


عکس: آزیتا اسمعیل زاده ـ تبریز

برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، گردشگری ، نجوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
ارشیا
۱۶:۴۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۱
عکس ها واقعا زیبا بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۱
ممنون زيبا بود
India
اوستا
۰۱:۰۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۱
واقعا دستتون درد نکنه!
عالیه!
India
اوستا
۰۱:۰۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۱
واقعا دستتون درد نکنه!
عالیه!
آخرین اخبار