میت رامنی نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز گذشته در نخستین سفر اروپایی خود وارد لندن شد و با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس دیدار و گفتگو کرد؛ دیداری که با استقبال سرد کامرون مواجه شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه کریستین ساینس مانیتور، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که روز گذشته بطور خیلی کوتاه پذیرای میت رامنی در دفتر نخست وزیری بود با اشاره به سرپرستی رامنی در مسابقات المپیک زمستانی شهر سالت لیک در سال 2002 میلادی گفت ، مسابقات المپیک که در ده سال قبل در یک شهر کوچک برگزار شده قابل مقایسه با مسابقات المپیک لندن نیست.

 نخست وزیر انگلیس همچنین گفته است: آقای عزیز برای شما که فعلا جایی را در دست ندارید برپایی مسابقات المپیک در هر کجای دنیا بدون مشکل و راحت است.

از طرف دیگر بوریس جانسون شهردار لندن نیز روز گذشته خطاب به اظهارات میت رامنی گفت: شنیده ام شخصی بنام میت رامنی می خواهد بداند که ما آماده برپایی مسابقات المپیک هستیم یا خیر؟. بله باید بگویم که ما انگلیسی ها آماده ایم تا مسابقات المپیک را برگزار کنیم . شما بهتر است فکر کار خودتان و رویارویی با رئیس جمهور باراک اوباما در نوامبر آینده باشید. آیا خودتان آماده اید؟
 
سخنان تند و طعنه آمیز رامنی در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی آمریکا در روز چهارشنبه گذشته درباره عدم آمادگی انگلیس برای برپایی مسابقات المپیک باعث شد تا وی در سفر به لندن با موجی از حملات شفاهی نخست وزیر انگلیس و شهردار لندن روبرو شود.

تحلیلگران سیاسی اظهار می دارند که اظهارات رامنی درباره عدم آمادگی انگلیس برای برپایی مسابقات المپیک به نفع رامنی در اولین توقف خود در اروپا تمام نخواهد شد و چهره خوبی در اروپا و به ویژه در انگلیس از خود نشان نداده است.

رامنی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا اعلام کرده بود که مسائل مختلف و نگران کننده ای وجود دارد که بیانگر عدم آمادگی انگلیس برای برپایی مسابقات المپیک می باشد.وی گفت تهدید به اعتصاب مقامات اداره مهاجرت و گمرک انگلیس از جمله مسائل نگران کننده ای است که در این کشور و در آستانه برپایی مسابقات المپیک وجود دارد.

این روزنامه نوشت برخی از هواداران حزب جمهوریخواه در آمریکا اعلام کردند که میت رامنی با اظهارات خود درباره مسابقات المپیک لندن ، در سفر اروپایی خود افتضاح به بار اورد.

رامنی قرار است پس از انگلیس به فلسطین اشغالی و لهستان سفر کند.
برچسب ها: کامرون ، رامنی ، لندن ، دیدار ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار