سازمان زیباسازی شهر تهران و دانشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، سید محمدجواد شوشتری مدیرعامل سازمان زیباسازی در مراسم امضای تفاهم‌ نامه که با حضور محمد رضا حاتمی، رئیس دانشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: امضا تفاهم‌ نامه همکاری با مراکز دانشگاهی در راستای حرکت سازمان زیباسازی به سمت سیاستگذاری در امر زیباسازی شهر است.

وی با بیان اینکه امضا تفاهم‌ نامه با مراکز علمی تاکنون دستاوردهای خوبی عاید شهر تهران کرده است، افزود: ثبت ملی و بین‌المللی خیابان ولیعصر(عج) که مطالعات آن از سوی دانشگاه تهران انجام شده بود و همچنین چگونگی استفاده از رنگ در فضای شهر که مطالعات آن را دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک) انجام داده، از نمونه دستاوردهای امضا تفاهم‌ نامه همکاری با مراکز دانشگاهی است.

شوشتری ادامه داد: انتشار بیش از 100 جلد کتاب و تدوین ضوابط و دستورالعمل‌ های اجرایی زیباسازی شهر از دیگر دستاوردهای ارتباط با دانشگاه و دانشجویان است.

در این نشست محمدرضا حاتمی رئیس دانشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بر شمردن موفقیت ‌های سازمان زیباسازی در زمینه زیباسازی شهر تهران گفت: زیباسازی شهری مانند تهران کار بسیار دشواری است چرا که زیر ساخت‌ های این امر زمانی که باید در فرایند شهرسازی لحاظ می ‌شد، دیده نشده است.

وی با بیان اینکه شهر تهران تحولات چشمگیری در زمینه‌ زیباسازی داشته است، گفت: گاهی با نقاشی دیواری یا نماهایی در شهر روبرو می شویم که قابل تحسین است. دانشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اگر بتواند در زیباسازی شهر سهیم باشد و گام موثری بردارد، باعث افتخار خواهد بود.

وی در پایان بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل های دانشجویان دانشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در فرایند زیباسازی شهر تأکید کرد.

همکاری در زمینه‌ی تهیه‌ی ضوابط و استانداردهای مربوط به زیباسازی شهری، اجرای طرح های مطالعاتی، آموزش و مشاوره و برگزرای همایش و نشست های تخصصی از جمله بندهای تفاهم نامه بین سازمان زیباسازی و دانشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار