رئیس سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه وبویراحمد گفت: در راستای افزایش سلامتی جامعه و توسعه پایدار، محصولات كشاورزی زیستی در استان به مرحله تولید انبوه رسید.

جعفر گرجی پور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: پیش از این تولید اینگونه محصولات به صورت آزمایشی در این استان شروع شده بود و هم اینك وارد مرحله تولید انبوه شده اشت.
وی اظهار داشت: محصولاتی همچون مركبات، سیب، انگور، سبزی و صیفی جات در این طرح به شیوه كشاورزی زیستی (ارگانیك) تولید می شود.
گرجی پور بیان كرد: یكی از برنامه های سازمان جهاد كشاورزی برای گسترش این گونه كشاورزی، تشویق كشاورزان برای تولید محصولات زیستی است كه امسال 64 پروانه تشویقی برای تولید محصولات زیستی صادر می شود.
كشاورزی زیستی (ارگانیك) نوعی كشاورزی است كه در تولید و فرآوری محصولات آن از كودهای شیمیایی، سموم، هورمون‌ها و دگرگونیها و دستكاری‌های ژنیتیكی استفاده نشود و همه مراحل تقویت زمین، كاشت و برداشت با استفاده از نهاده‌های طبیعی همچون كود زیستی، كمپوست‌ها، حشرات سودمند صورت گیرد.
فراورده های این گونه كشاورزی كه در ایران به محصولات سالم و در برخی دیگر از كشورها به محصولات زیستی (ارگانیك) مشهور است علاوه بر سلامت جامعه به سلامت خاك، اكوسیستم ها و توسعه پایدار كمك می كنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.