فعال سياسي آمريکايي ضد جنگ گفت: ملت آمريکا از سياست خصمانه کاخ سفيد عليه ايران به شدت ناراضي است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، سارا فلاندرز درباره تهديدات مستمر رژيم صهيونيستي عليه ايران گفت: ايهود باراک وزير جنگ اسرائيل به اين دليل بار ديگر اين اظهارات را مطرح کرده است چرا که هيچ قدرتي در اتخاذ اين تصميم ندارد. در حال حاضر شماري از ناوگان هاي دريايي آمريکا در منطقه خليج فارس حضور دارند و در اين ناوگان ها کلاهک هاي هسته اي نيز وجود دارد. همه اين اقدامات براي ترساندن ايران و جلوگيري از پيشرفت هاي اين کشور است. 

"متاسفانه اين سياست آمريکا عليه ايران در طي سالهاي گذشته است. اتحاديه اروپا و آمريکا از بي تاثيري تحريم ها عليه ايران نااميد شده اند و اين کشور به پيشرفت هاي خود ادامه مي دهد. اين وضع باعث شده است که اسرائيل به تهديدات نظامي خود ادامه مي دهد. ايران نيز به پيشرفت هاي خود ادامه مي دهد و حق دارد در اقتصاد خود پيشرفت کند و انرژي صلح آميز هسته اي داشته باشد تا از آينده ملت خود دفاع کند.  "

"تهديدات نظامي اسرائيل عليه ايران بيانگر نااميدي اين رژيم از سياست آمريکا در برابر ايران است. در حال حاضر شمار زيادي از کشورها نمي خواهند مطيع آمريکا باشند و مي خواهند از سيطره اين کشور خارج شوند. "

وي درباره نتيجه انتخابات رياست جمهوري آمريکا بر ايران افزود: قطع نظر از اين که چه کسي در اين انتخابات پيروز شود ولي تهديدات آمريکا عليه ايران ادامه خواهد يافت، پيشرفت هاي اين کشور نيز ادامه خواهد داشت. آمريکا به همکاري خود با اسرائيل ادامه خواهد داد. اسرائيل هميشه قبل از انتخابات آمريکا تلاش مي کند از نامزدهاي اين کشور باج بگيرد. اين وضع در گذشته بوده است و در آينده نيز خواهد بود. 

فلاندرز ادامه داد: مشکلات اقتصادي در آمريکا خطرات جنگ اين کشور عليه ايران را افزايش مي دهد. اقتصاد آمريکا با مشکلات بزرگي روبروست و اين مشکلات يک شبه قابل حل و فصل نيست. شکي در اين نيست اين مشکلات اقتصادي تصميم گيري جنگ آمريکا و اسرائيل عليه ايران را به تعويق خواهد انداخت. اما اگر اين جنگ رخ دهد،فاجعه اي براي منطقه خاورميانه خواهد بود. گزارش هاي بين المللي از فروش گسترده سلاح به رژيم هاي عرب خليج فارس خبر مي دهد. آمريکا بر متحدان خود در منطقه اعمال فشار مي کند تا تنش ها را افزايش دهند تا اين کشور بتواند توليدات خود را در اين منطقه به فروش برساند و از مشکلات اقتصادي رها شود و در حال حاضر اسرائيل اين سناريو را اجرا کرده است.

اسرائيل تهديدات نظامي خود را عليه ايران مطرح مي کند ولي تل آويو قادر نيست به تنهايي دست به اين حمله بزند و بايد مجوز آمريکا را در اختيار داشته باشد.

فلاندرز در ادامه درباره فعاليت نهادهاي ضد جنگ در آمريکا اظهار داشت: ما هميشه در آمريکا به کارگران و کارمندان اين کشور گوشزد مي کنيم که جنگ هيچ سودي ندارد. بايد بودجه کشور براي امور آموزشي،بهداشتي و اشتغال زايي هزينه شود. متاسفانه دارايي هاي ملت آمريکا به سرقت مي رود. مقامات کاخ  سفيد از ماليات ها براي جنگ هاي مستمر خود استفاده مي کنند و به نظر نمي رسد که اين روند در آينده پايان پذيرد. بيکاري در آمريکا فزاينده است و کودکان ما هيچ آينده اي ندارند. توانايي هاي ملت آمريکا به دليل سياست هاي امپرياليستي کاخ سفيد از بين رفته است.

ملت آمريکا مخالف جنگ هاي عراق و افغانستان بود و اين جنگ ها پيامدهاي فاجعه باري داشت. اين جنگ ها به زيان ملت آمريکا و آرمان هاي آن است. زيرساخت هاي اقتصادي اين کشور از بين رفته است و بيشتر زندانيان در جهان در آمريکا زندگي مي کنند. مبالغ سرسام آور براي وزارت دفاع اين کشور هزينه مي شود در حالي که بانک ها خانه هاي مردم را به دليل ناتواني در پرداخت قسط ها مصادره مي کنند. وي تاکيد کرد: تلاش ما به عنوان يک گروه سياسي اين است که به ملت آمريکا بگوييم که هيچ اعتمادي به دو حزب موجود در اين کشور نداريم چرا که جنگ طلب هستند و در جهان مشکل آفريني مي کنند و به خواسته هاي ملت آمريکا توجهي ندارند. مقامات اين کشور توجهي به بخش هاي آموزشي و بهداشتي ندارند و بايد جنگ را رها کنند. ما با وضع دشواري روبرو هستيم ولي تلاش مي کنيم افکار عمومي ملت را بيدار کنيم. امروز آمريکا در جنگ واقعي به سر مي برد. بودجه اين کشور در افغانستان و به صورت غير مستقيم در سوريه هزينه مي شود و در اختيار گروه هاي مسلح قرار مي گيرد. تهديدات عليه ايران نيز ادامه دارد. مردم آمريکا از سياستمداران خود به شدت نااميد شده اند.

فلاندرز بيان داشت: جنگ ها باعث عقب ماندگي و نااميدي ملت آمريکا شده شده است. شکي در اين نيست اين جنگ ها پيامدهاي منفي براي آتش افروزان آن خواهد داشت. پيامدهاي جنگ ويتنام و جنگ هاي پس از آن را شاهد بوديم. متاسفانه رسانه هاي آمريکايي حقايق را بيان نمي کنند. در سالهاي اخير شماري از نهادهاي آمريکايي حقايق را براي جوانان اين کشور مطرح مي کنند ولي دولت آمريکا که ادعاي حمايت از دموکراسي دارد با اين نهادهاي مدني مقابله مي کند. اتحاديه هاي کارگري در آمريکا احساس مي کنند هيچ قدرتي در برابر اقدامات زشت دولت اين کشور ندارند. شکي در اين نيست تظاهرات گسترده اي عليه سياستمداران آمريکايي در آينده نزديک برگزار خواهد شد؛ سياستمداراني که راه حل هاي مناسبي براي مشکلات ملت آمريکا ارائه نکردند و تنها در چارچوب منافع اسرائيل عمل کردند.

وي درباره تاثيرگذاري تحولات بهار عربي بر رژيم صهيونيستي گفت: اين تحولات بر امنيت اسرائيل تاثيرگذار است. ميليون ها مصري رژيم استبدادي اين کشور را از بين بردند. اين رژيم با آمريکا و اسرائيل همکاري مي کرد. اين وضع تهديدي براي واشنگتن و تل آويو است. آمريکايي ها سيطره خود را بر مصر و مناطق ديگر از خاورميانه از دست داده اند. در حال حاضر ملت مصر تلاش مي کند سرنوشت آينده خود را تعيين کند. همان طور که اسرائيل از پيشرفت هاي خشمگين است چنين احساسي را از پيشرفت هاي مصر نيز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار