تبدیل راههای مالرو به راههای ماشین رو و احداث راههای دسترسی در مسیر دره ها و سرچشمه های آب، دره های رودبار قصران را به میزبانی زباله ها نشانده است.

 نادرضرابیان کارشناس محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: فعالیت های عمرانی در کنار رفاه و آسایشی که به همراه دارند مشکلاتی را در طبیعت به وجود می آورند که قابل جبران نیست.

وی با اشاره به توسعه عملیات راهسازی در اکثر دره های رودبار قصران افزود: شوراهای شهر و روستا بخاطر آسایش و تفریح گردشگران در دره ها که سرچشمه های اصلی آب هستند اقدام به عملیات راهسازی می کنند در حالیکه این امر معضلاتی نظیر آلودگی آب زباله و ... ایجاد می کند.

وی مشکل اصلی را هدایت مردم به سمت دره ها و سرچشمه های اصلی آب داشت و تصریح کرد: معضل زباله در بسیاری از سدها، رودخانه ها و دریاچه ها، موضوع تازه ای نیست حتی با طرحهایی که شهرداری ها از جمله همکاری با "زباله جمع کنهای بازیافتی" اجرا می کنند، اگر چه بی تأثیر نبوده ولی هنوز شاهد حجم عظیم زباله در رودها و پشت سدها هستیم.

ضرابیان ادامه داد: تبدیل راههای مالرو به راههای ماشین رو و احداث راههای دسترسی در مسیر دره ها و سرچشمه های آب، دره های رودبار قصران را با انبوه زباله روبرو کرده است.

وی گفت: با افزایش بارندگی ها زباله های رودخانه های جاجرود در پشت سدلتیان تلمبار می شوند که خود مشکل بزرگی برای سد لتیان در لواسان ایجاد کرده است.

این کارشناس محیط زیست خاطر نشان کرد: راهسازی در دره ها و سرچشمه های آب برای ورود گردشگران و مردم اگر چه به منظور رفاه و آسایش مردم انجام می شود، نتیجه ای جز آلودگی آبها و افزایش زباله ندارد،‌ چرا که مردم به تصور اینکه راه متولیانی دارد که زباله ها را جمع آوری می کنند، زباله ها را رها می کنند./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار