يک کارشناس مسايل حقوقي گفت: برگزاري سنت حسنه "گلريزان" مي تواند شادي را بار دیگر به خانواده زندانيان جرايم غير عمد بازگرداند.

احمد رستمي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به سنت حسنه آيين "گلريزان" در ماه مبارک رمضان در زندان ها اظهار داشت: با توجه به تعداد زندانيان جرايم غير عمد، خيرين در ماه مبارک رمضان مي توانند از روي نوع دوستي با همراهي و همکاري در برگزاري آيين گلريزان تسکيني بر دل خانواده هاي درگير باشند.

اين حقوقدان با تاکيد بر فرمايش رسول اکرم (ص) که مي فرمايد:" محبوبترين مردم نزد خداوند کسي است که خانواده اي را شاد کند"  افزود: بهمراهی خیرین نیکوکار در ازاد سازی زندانیان غیر عمد، بارقه امیدی در دل خانواده های آنان خواهد کاشت که امید به ساختن زندگی دوباره را در آنها تجدید می کند.

رستمي با بيان اينکه با گرفتار شدن افراد در زندان خانواده و فرزندان آنان نيز به نوعي مجازات مي شوند، تصريح کرد: دوري از سرپرست خانوار براي ساير اعضاي خانواده مشکلاتي ايجاد مي کند لذا وظيفه انساني هر فرد مسلمان ايجاب مي کند که جهت دستگيري و نجات اين خانواده ها کوشش کند.

این حقوقدان با اشاره به غير قابل پيش بيني بودن حادثه خاطر نشان کرد: حادثه خبر نمي کند و ممکن است اينگونه حوادث براي هر يک از افراد جامعه نيز پيش آيد.

"انتهای پیام"/پ3


برچسب ها: رمضان ، زندان ، سنت ، گلریزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار