زندگی علامه محمد كاظم عصار در مستند مردان خدا روایت می شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سیما  ، مجموعه مستند «مردان خدا » که با رویکردی تحقیقی در 20 قسمت 40 دقیقه‌ای، زندگی، اندیشه‌ها و آثار 14 تن از مشاهیر دینی و فلسفی ایران اسلامی را که در سده‌های اخیر، زیسته‌اند را به تصویر می کشد در دو قمست 8 و 9 مرداد به زندگی نامه، نحوه تحصیل، تدریس و آثار علامه محمد كاظم عصار می پردازد .
علاّمه سيد محمد كاظم عصار استاد برجسته دانشكده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه تهران در سال هاي آغازين تأسيس آن، از حكيمان و عارفان معاصر ايران بود. از علامه عصار آثار متعدد در فقه، اصول، حکمت، عرفان، تفسير و حديث موجود است و اين آثار حکايت از تخصص معظم له در علوم متداول عصر مي نمايد.
در مستند «مردان خدا»، علامه بحرالعلوم، سید حیدرآملی، میرزا ابوالحسن جلوه، میرزا ابوالقاسم قمی، میرزا حبیب خراسانی، علامه شعرانی، شیخ محمد تقی آملی ، فاضل تونی، مدرس زنوزی ، حیدر املی، میرزای قمی و استاد جلال همایی از جمله فیلسوفانی هستند که افکار ، آثار و زندگی آنها به تصویر کشیده خواهد شد.
از ویژگی های بارز مردان خدا می توان به قرار گیری آن در گونه پرتره، تلفیق بخش نمایش و مستند و همین طور پرهیز از اتخاذ دیدگاهی تک بعدی به زندگی این بزرگان اشاره کرد.
مجموعه مستند " مردان خدا" به تهيه کنندگي " عليرضا حسيني" و کارگرداني " بيژن شکر ريز" در گروه معارف و انديشه ديني شبکه چهار سيما توليد شده است  و در ماه مبارک رمضان شنبه تا چهارشنبه ساعت 20:45 به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود./م
برچسب ها: مستند ، شبکه چهار ، سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار