رییس هیات مدیره شركت تعاونی مرغداران كاشان از توقف توزیع مرغ با قیمت مصوب دولتی در این شهرستان خبرداد و علت آن را کاهش بهای سویادر بازار آزاد اعلام کرد .

' قدرت زینلی'در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، اظهار داشت: مرغ گرم از بیستم تیرماه سال جاری روزانه 20 تن به مدت 9 روز در این شهرستان به قیمت مصوب 47 هزار ریال در بین شهروندان توزیع شد.

وی افزود: این در حالی است كه قیمت مرغ در بازار آزاد كاشان پیش از توزیع مرغ با قیمت مصوب دولتی، حدود 78 هزار ریال و مابه التفاوت این دو قیمت 31 هزار ریال بوده است.

رییس هیات مدیره شركت تعاونی مرغداران كاشان تاكید كرد:‌ بر این اساس، مقرر شد برای جبران این مابه التفاوت و جلوگیری از ضرر مرغداران كاشانی، به ازای هر كیلوگرم مرغ گرم كشتار روز، دو كیلو و نیم سویا به قیمت 9 هزار ریال در اختیار مرغداران قرار گیرد كه با توجه به اینكه قیمت هر كیلوگرم سویا در بازار آزاد 19 هزار ریال بود، مرغداران با فروش هر كیلو، 10 هزار ریال سود بدست می آوردند.

وی یادآور شد: اما پس از افت قیمت سویا در بازار آزاد و كاهش آن به 13 هزار ریال، سود عاید مرغداران از فروش هر كیلو از این ماده، به چهار هزار ریال رسید.

وی بیان كرد: به همین منظور، مرغداران در فروش هر كیلو مرغ، 17 هزار ریال متضرر می شدند كه این امر موجب توقف توزیع مرغ كشتار روز با بهای 47 هزار ریال در این شهرستان شد.

زینلی گفت: هم اكنون، شركت تعاونی مرغداران كاشان، سه میلیارد و 360 میلیون ریال از بابت توزیع مرغ به قیمت مصوب دولتی متضرر شده است.

وی افزود: برای ادامه روند توزیع مرغ با این قیمت، این شركت نیازمند توجه و حمایت جدی دولت است.

هم اكنون، 230 مرغداری گوشتی در كاشان وجود دارد./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، توزیع ، مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.