مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: اولین اتوبوس دیابت برای اولین بار در دنیا توسط اداره کل سلامت طراحی و راه اندازی شده و 15 رمضان رونمایی می شود.

  محمدمهدی گلمکانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: این کار با هدف تغییر دیابت در ایران راه اندازی شده و هدف عمده آن افزایش آگاهی عمومی مردم نسبت به عوارض دیابت و ارائه خدمات مناسب و در دسترس برای مردم در هر زمان مکان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این کار با همکاری اداره کل سلامت شهرداری و شرکت واحد اتوبوسرانی و یک شرکت خصوصی برای تجهیز انجام و معاونت اجتماعی منطقه 7 انجام شده گفت: 15 ماه مبارک رمضان این اتوبوس ک ار خود را به صورت رسمی آغاز می کند.

وی خاطر نشان کرد: این اتوبوس با طراحی حلقه های دیابت و تصاویر تبلیغاتی مختلف طراحی شده و کامل تجهیز است.

گلمکانی با بیان اینکه در این اتوبوس یک کلاس آموزش تدارک دیده شده و مشاوره تخصصی در حوزه دیابت نیز انجام می شود تصریح کرد: تست قندخون و فشار خون نیز در این اتوبوس برای شهروندان انجام می گیرد.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران افزود: با توجه به اینه 50 درصد دیابتی ها از وضعیت خود خبر ندارند گفت: شناسایی افراد و دادن آموزش های لازم و تغییر سبک زندگی برای مقابله با دیابت از دیگر اهدافی است که در این طراح لحاظ شد.

در ادامه مهدی امیری معاون ارتقا سلامتی اداره کل سلامت نیز در خصوص کانون های دیابت گفت: هم اکنون در 374 محله شد تهران کانون های دیابت راه اندازی شده اند.

وی تصریح کرد: در کانون های دیابت بالغ بر 15 هزار و 964 نفر عضو هستند اما بنا به دلیل متغیر بودن وضعیت افراد تعداد اعضا در زمان های مختلف تغییر می کند.

معاون ارتقا سلامت اداره کل سلامت گفت: این اتوبوس هم اکنون در منطقه 7 مستقر است و در صورت نیاز به هر منطقه ایی که درخواست داشته باشد اعزام می شود و تمامی خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار شهرونان قرار می دهد./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار