سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران و آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها در استان‌های غرب کشور اخطار داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان هواشناسي، طبق اطلاعیه شماره 44 سازمان هواشناسی طی روز یکشنبه بویژه در عصر و اوایل شب، در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش باران با رعدوبرق از شدت بیشتری برخوردار است.

بر این اساس طی این مدت آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها دراین مناطق پیش بینی می شود. این شرایط با شدت کمتر در استان زنجان و  ارتفاعات البرز در استانهای قزوین، البرز و تهران طی روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز پیش بینی می شود.

از اواخر یکشنبه و طی روز دوشنبه سرعت وزش باد در استان‌های ایلام، خوزستان، جنوب کرمانشاه، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی افزایش می یابد. از این رو پیش‌بینی می‌شود که گردوخاک بطور موقت سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا  دراین مناطق گردد.

شایان ذکر است که طی اوایل هفته دمای هوا درسطح کشور تغییر محسوسی ندارد ولی پیش بینی می شود که طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش و در بقیه نقاط کشور به طور نسبی افزایش می یابد. این افزایش دما طی روزهای پنج شنبه و جمعه در بیشتر نقاط کشور همچنان ادامه می یابد./س
برچسب ها: بارش ، باران ، اخطار ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار