يک نشريه آمريکايي از اعزام گروه هاي سلفي وابسته به القاعده براي جنگيدن در کنار عناصر مسلح در سوريه و براندازي نظام اين کشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از نشريه  تايم ؛‌ اين نشريه در گزارشي از عناصر القاعده در سوريه نوشت: افراد بسيار کمي از گروه جبهه النصره اطلاع دارند. اين گروه که برخي آنرا وابسته به القاعده و گروه موسوم به دولت اسلامي عراق مي دانند، به رياست فردي با نام مستعار ابواحمد الجولاني در سوريه فعال است.

اين نشريه به نقل از يکي از اعضاي اين گروه به نام ابراهيم (21 ساله) مي نويسد: ابراهيم تمايلي به حضور بيگانگان در اين جنگ ندارد، ولي متوجه شده است برخي عناصر اين گروه از کويت، ليبي و قزاقستان هستند.

ابوزيد (25 ساله) که فرماندهي يگان گروه موسوم به گردانهاي احرار الشام را برعهده دارد، تأکيد مي کند هدف اين گروه سلفي، ايجاد آن چيزي است که آنرا دولت اسلامي مي نامند!

پيش از اين، يک پايگاه عبري به نقل از منابع عربي اعلام کرده بود، ترکيه با انتقال و نفوذ صدها تن از عناصر القاعده به خاک سوريه براي براندازي حکومت سوريه موافقت کرده است.

به گفته اين پايگاه، اردوغان از اين انتقال نيرو آگاهي داشته و در جريان اين عمليات صدها تن از عناصر القاعده که از زندان گوانتانامو آزاد شده و در عمليات سرنگوني رژيم قذافي شرکت داشتند، به سوريه انتقال داده شده اند.
برچسب ها: القاعده ، سوریه ، سلفی ، مسلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار