تاتو ، گوريل نر پنج ساله باغ وحش پراگ و يكي از محبوب ترين حيوانات اين باغ وحش خود را به طور تصادفي دار زد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، تاتو گوريل محبوب باغ وحش پراگ،پايتخت جمهوري چك كه در سال 2007 خبر تولدش به دليل نادربودن چنين واقعه اي به تيتر يك  رسانه ها تبديل شده بود امروز صبح در محوطه نگهداريش به طور تصادفي خود را با شبكه طناب هايي كه در محوطه گوريل ها نصب شده بود، دار زد.

در زمان حادثه نگهبانان در بخش ديگر محوطه نگهداري گوريل ها بوده و بلافاصله پس از اطلاع به نجات تاتو شتافتند. اما هرگونه تلاشي براي نجات جان اين گوريل نر پنج ساله بي نتيجه ماند و باغ وحش پراگ ستاره اش را از دست داد.

نگهبانان براي خروج پيكر تاتو ناگزير شدند با ماشين آب پاش ساير گوريل ها را به عقب برانند، به ويژه كامبا گوريل ماده و مسن ترين عضو گروه كه حاضر به جدا شدن از تاتو نبود.

باغ وحش پراگ كه براي گوريل هايش شهرت دارد يك مركز عمده براي اجراي پروژه هايي با هدف حفظ نسل گوريل ها است. اين باغ وحش تجهيزات لازم نگهبانان پارك طبيعي "دجا" در كامرون را كه  براي حفاظت از نسل آنها تاسيس شده ، تامين مي كند.

در نيمه ماه اوت 2002 اين باغ وحش زيبا كه در حاشيه رودخانه ولتاوا قرار دارد بر اثر سيلاب هايي كه پراگ را در بر گرفت براي مرگ تعدادي از حيواناتش كه قرباني سيل شده بودند از جمله يك گوريل به نام پونگ كه در داخل قفسش خفه شد، به تلخي گريست.

برچسب ها: گوریل ، دار ، چک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.