كارشناس صنعت خودرو گفت: افزايش قيمت خودروهاي توليدي براي جبران بخشي از كمبود نقدينگي خودروسازان منطقي نيست و توجيه اقتصادي ندارد.

امين آزاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شرايط داخلي و خارجي كشور به صورتي است كه خودروسازان ناچار شده اند قطعات مورد نياز خود را از طريق واسطه ها و با قيمت هاي افزايش يافته تامين كنند و اين مورد به مشكلات نقدينگي خودروسازان دامن زده است.

وي افزود: در شرايط فعلي كه خط توليد برخي خودروسازان كاهش يافته، سرريز نقدينگي نيز كاسته شده و خودروي كمتري توليد مي شود در نتيجه قطعه كمتري نيز مورد نياز است كه اين امر موجب شده تا بخشي از واحدهاي قطعه سازي با تعطيلي و تعديل نيرو مواجه شوند.

امين آزاد ادامه داد: اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها بايد در صورتي انجام شود كه تدابير لازم براي حمايت از صنعت خودرو در بحث حامل هاي انرژي و هزينه هاي حمل و نقل در نظر گرفته شود.

وي بيان داشت: نبايد شرايط به وجود آمده از اجراي هدفمندي يارانه ها به گونه اي باشد كه خودروسازان براي جبران هزينه هاي افزايش يافته براساس حمل و نقل و حامل هاي انرژي مجبور به افزايش قيمت خودروهاي ساخته شده باشند زيرا دراين صورت براي توليدكنندگان توجيه اقتصادي ندارد و براي مصرف كنندگان هم به صرفه نيست.

اين كارشناس صنعت خودرو افزود: مشكلات خودروسازان و قطعه سازان تنها با حمايت هاي دولت و بانك ها حل شدني است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار