با هدف رشد و سرمایه گذاری، اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش‌افزوده در صنایع پتروشیمی 488 طرح صنایع تکمیلی پایین‌دست این صنعت با اعتبار بيش از 700 میلیون دلار در استان خوزستان به اجرا در مي‌آمد.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران خوزستان ، محمد زیار، ريیس دفتر صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از راه‌اندازي دفتر ستاد اجرایی این مصوبات در خوزستان و در محل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در آينده نزديك خبرداد.

 وي در زمینه تخصیص اعتبارات این طرح‌ها نیز گفت: 100 درصد منابع ارزی این طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد؛ همچنين 80 درصد منابع ریالی مورد نیاز در مناطق محروم و 70 درصد منابع ریالی مورد نیاز در مناطق برخوردار استان نیز از محل اعتبارات ریالی صندوق در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.


زیار تعامل و همفکری بخش‌خصوصی و دولتی را در اجرایی شدن اين مصوبات ضروری دانست و از صنعتگران خوزستانی خواست تا در حوزه تصمیم‌سازی‌ها و اجرای این تصمیمات با دفتر ستاد اجرایی همکاری نمایند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان نيز سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع کوچک به ویژه  صنایع تکمیلی و پایین‌دست پتروشیمی را یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد اشتغال و افزایش ثروت ملی دانست و افزود: مجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک ایران تفاهم‌نامه خوبی در این خصوص منعقد كرده‌اند که با اجرایی شدن آن، مشکل اشتغال به ویژه در استان تاحدود زیادی رفع خواهد شد.

 طاهری با اشاره به این‌که به دنبال تخصصی‌کردن شهرک‌های صنعتی هستیم، گفت: امیدواریم خوشه صنعتی تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی بتواند علاوه بر تفاهم‌نامه‌های زیادی که تاکنون بسته شده است، هرگونه کالای مورد نیاز صنعت پتروشیمی را با کیفیت تولید کند.
وی افزود: سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان در کشور توانمندی خود را ثابت کرده و آمادگی لازم برای تامین قطعات مورد نیاز صنایع پتروشیمی را دارند.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان همچنين از تشكيل دفتر حمایت از صنایع پتروشیمی در اين شرکت پس از ماه مبارک رمضان خبرداد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.