روزنامه فايننشال تايمز انگليس، در تازه ترين شماره خود ابعاد جديدي از ارتباط پزشك بن لادن با نيروهاي امنيتي-اطلاعاتي آمريكا و ديدارهاي پي در پي دو طرف، منتشر كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، فايننشال تايمز با اعلام اين خبر، افزود: "شكيل افريدي" پزشك پاكستاني، كه با رفت و آمد خود به منزل بن لادن در ابيت آباد پاكستان، توانست محل اختفاي رهبر گروه القاعدة را به نيروهاي امنيتي آمريكايي اطلاع دهد تا قبل از كشته شدن بن لادن، 25 ديدار با نيروهاي امنيتي آمريكا، داشته است.
 
اين روزنامه در ادامه، مي نويسد؛ افريدي قبل از مشخص شدن محل اختفاي بن لادن و يورش آمريكايي به آن منطقه، ديدارهاي زيادي با مقامات اطلاعاتي و امنيتي آمريكا داشته كه طي اين ديدارها، هماهنگي هاي اطلاعاتي بين دوطرف و برنامه ريزي براي نفوذ به منزل بن لادن در ابت آباد، انجام شده است.
 
همچنين؛ نزديكان شكيل افريدي از پيشنهاد وي به خريد منزلي در نزديكي منزل بن لادن خبر دادند كه به وسايل ارتباطي و ماهواره اي مجهز بوده است و بدين وسيله محل اختفا و اطلاعات پيرامون منزل بن لادن در ابيت آباد را به دستگاه اطلاعاتي و امنيتي آمريكا، منتقل مي كرده است.
 
گفتني است؛ پس از كشته شدن بن لادن در سال 2011، شكيل افريدي پزشك نفوذي به منزل بن لادن، توسط اداره اطلاعات پاكستان به اتهام اقدام عليه امنيت كشور، به 33 سال زندان محكوم شد است.
 
اين در حالي است كه مقامات آمريكايي از وي در سخنان خود، به عنوان "قهرمان" استفاده كرده و خواهان آزادي هرچه سريعتر افريدي از زندان شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار