استفاده مداوم از زانو بند ممكن است باعث ضعيف شدن عضلات اطراف زانو شده و بيماري را بدتر مي كند بنابراين استفاده از آن فقط با تجويز پزشك مجاز است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛ دكتر حسين فراهيني، فوق تخصصي آرتروزسكوپي زانو ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: يكي از علت هاي شايع درد مفاصل به خصوص در سالمندان بيماري آرتروز است و اين بيماري مي تواند در هر يك از مفصل هاي بدن از جمله زانوها، لگن، انگشتان دست ها، كمر و گردن ايجاد شود اما مفاصل بزرگ مانند زانو و لگن كه وزن بيشتري را تحمل مي كنند بيشتر در معرض ابتلا به اين بيماري هستند.

دكتر فراهيني تصريح كرد: آسيب مفاصل زانو و مچ يكي از شايعترين صدماتي است كه در هنگام ورزش اتفاق مي افتد و ضربه هاي شديد كه منجر به شكستگي، در رفتگي و يا پارگي بافت هاي اطراف مفصل شود در صورتي كه به طور صحيح درمان نشود، در آينده منجر به بيماري آرتروز خواهد شد.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: مهمترين علامت آرتروز كه بيمار را مجبور به مراجعه به پزشك مي كند درد است. درد آرتروز با فعاليت و حركت، شديدتر و با استراحت، بهتر مي شود اين درد در ابتدا خفيف است ولي به تدريج كه بيماري پيشرفت مي كند، بيشتر مي شود به طوري كه بيمار حتي چند قدم هم نمي تواند بردارد.

وي توصيه كرد: زانو بند باعث ثبات بيشتر مفصل مي شود در نتيجه بسياري از بيماران با استفاده از زانو بند راحت تر حركت مي كنند و دردشان نيز كمتر مي شود كه توصيه مي شود استفاده از‌ اين وسيله حتما با تجويز پزشك متخصص باشد./ع
برچسب ها: زانو بند ، مفصل ، بیمار ، پا ، آرتروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار