مدير عامل سازمان بهسازي و نوسازي بافت فرسوده كرمانشاه گفت :بافتهای فرسوده شهر کرمانشاه در حدود 11 درصد مساحت این شهر می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران كرمانشاه

بهرام اسماعیلی مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه  با اعلام اینکه بافتهای فرسوده شهر کرمانشاه در حدود 11 درصد مساحت این شهر می باشد گفت: بیشتر بافت فرسوده شهر کرمانشاه در مناطق مرکزی شهر قرار دارد .

وی با بيان اينكه حدود 13 شهرک نیز هستند که جز روستاهای قدیمی شهر کرمانشاه بوده و از زمانی که به شهر پیوسته اند جز بافتهای فرسوده محسوب می شوند گفت: بعد از شناسایی بافتهای فرسوده طرحی در این خصوص تهیه شد که پس از تصویب آن در کمیسیون ماده 5 استان به شورای عالی شهرسازی فرستاده و در آنجا باتصویب طرح مساحت بافتهای فرسوده در شهر کرمانشاه 1228 هکتار اعلام گردید.

اسماعیلی با اشاره به این مطلب که شرکت عمران و مسکن سازان تولیت اجرای طرح بهسازی بافت فرسوده استان کرمانشاه را بر عهده گرفته است، اظهار داشت: سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه بیشتر در مناطق مرکزی شهر کرمانشاه فعالیت می کند و در حال حاضر در محدوده خیابان مدرس متمرکز شده ایم.

وی افزود: در راستای بهسازی بافتهای فرسوده، شهرداریها از طرف وزارت کشور با کمک سازمان بهسازی و نوسازی و شرکت عمران و مسکن سازان از طرف وزارت مسکن اجرای طرح بهسازی بافتهای فرسوده استان کرمانشاه را بر عهده گرفته اند.

مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه در خصوص تسهیلاتی که به منظور تشویق افراد به نوسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته می شود، اظهار داشت: بخشنامه ای توسط وزارت مسکن و شهرسازی صادر شد که طبق آن اگر شهرداریها در عوارض صدور پروانه ساخت در بافتهای فرسوده تخفیف 50 در صدی را اعمال کنند این وزارت مبلغ مذکور را به شهرداریها باز می گرداند.

اسماعیلی تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر کرمانشاه با توجه به این بخشنامه و با توجه به اینکه بافتهای فرسوده شهر کرمانشاه علاوه بر فرسودگی به دلیل بمبارانهای زمان جنگ مخروبه نیز به شمار می روند تخفیف خود را در زمینه عوارض صدور پروانه ساخت به 100 درصد رساند که این طرح تا2 سال انجام شد.

وی افزود: متاسفانه با توجه به عملی نشدن بخشنامه مذکور از طرف وزارت مسکن در خصوص بازگردان مبلغ تخفیف داده شده به شهرداریها، در حال حاضر تخفیف 50 درصدیپروانه ساختفقط در محدوده200تا 300 هکتاری بافت مرکزی شهر اعمال می شود.

مدیر عامل سازمان بهسازی و نو سازی بافت فرسوده کرمانشاه با اشاره به اعطای وام 20 تا 25 میلیونی جهت بهسازی واحدهای مسکونی واقع در بافتهای فرسوده اظهار داشت: شرکت عمران و مسکن سازان مبلغ 20 میلیون تومان وام را به جهت ساختواحدهای مسکونی به شیوه سنتی و مبلغ 25 میلیون تومان را به واحدهای مسکونی با شیوه صنعتی اعطا می کند این در حالی است که با توجه به اجرای طرح مسکن مهر در بافتهای فرسوده افراد می توانند از وام مسکن مهر نیز برخوردار شوند.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به پیشرفت 60 تا70 درصدی در بهسازی خیابان مدرس ابراز داشت: در محدوده خیابان مدرس 56 پروژه تعریف شده که از این تعداد 32 پروژه آن در حال انجام است که توانسته ایم تا کنون 8 پروژه را به بهره برداری برسانیم./س




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
تورج
۲۲:۱۸ ۱۸ دی ۱۳۹۲
سلام چرا مسولین استان کرمانشاه هیچ تلاشی برای تامین اعتبار بافت فرسوده این شهر نمیکنند که بیش ازشش ماه است هیچ اعتباری به ان تخصیص پیدا نکرده چرا هیچکس جوابګوی مانیست؟؟؟؟