رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از آموزش روستاییان شوشتر برای پرورش مرغ بومی خبر داد و گفت: آموزش‌ها ادامه خواهد داشت.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،نادر پور رکنی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: جهاد کشاورزی شهرستان شوشتر برای ارتقای سطح آموزش‌های خود به روستاییان در سال‌جاری اقدام به آموزش نحوه تولید و نگهداری مرغ بومی کرده است که این کلاس‌ها مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی با اشاره به تعداد کلاس‌های برگزار شده افزود: تاکنون بیش از شش کلاس آموزشی در روستاهای شهرستان شوشتر تشکیل شده است.

پوررکنی تأکید کرد: 120 نفر در این کلاس‌ها آموزش دیده‌اند و برگزاری کلاس‌ها نیز ادامه خواهد داشت و بر اساس تقاضای روستاییان در سطح شهرستان شوشتر برگزار خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شوشتر افزود: در سطح شهرستان شوشتر تاکنون برای جلوگیری از خروج ارز از کشور بیش از 7 هزار و 560 کیلوگرم بذر سویا میان کشاورزان توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی با توزیع این میزان بذر بیش از 60 هکتار از اراضی شهرستان شوشتر زیر کشت سویا رفته است و کشت این محصول ادامه دارد.

پوررکنی با اشاره به اینکه میزان کشت این محصول افزایش خواهد یافت، تأکید کرد: کشت این محصول کشاورزی در سطح شهرستان شوشتر افزایش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود که میزان سطح زیرکشت این محصول به 100 هکتار برسد که در سال‌های گذشته در شوشتر بی‌نظیر است.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر افزود: در یک ماه گذشته یک میلیون و 788 لیتر سوخت گازوئیل بین کشاورزان شهرستان شوشتر توزیع شده است.

وی افزود: در فصل گرم سال توزیع گازوئیل به دلیل کشت‌های متعدد مانند شلتوک، ذرت، ماش، لوبیا، صیفی‌جات و...  افزایش می‌یابد و این میزان سوخت به تراکتورداران عرضه شده است.

پوررکنی با اشاره به کشت‌های تابستانی شهرستان شوشتر تصریح کرد: : تا کنون بیش از 550 هکتار از اراضی شهرستان شوشتر به کشت هندوانه اختصاص یافته است و کشت هندوانه در این مزارع به پایان رسیده است.

وی با اشاره به ادامه دار بودن کشت این محصول در سطح شهرستان شوشتر گفت: مطمئنا این اراضی برای کشت هندوانه افزایش خواهد یافت.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به آغاز کشت ذرت دانه‌ای در سطح شهرستان شوشتر تأکید کرد: در سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود که بیش از 20 هزار تن ذرت دانه‌ای از مزارع شهرستان شوشتر برداشت شود.

وی با اشاره به سطح زیر کشت مزارع شهرستان شوشتر گفت: در سال‌جاری بیش از 3 هزار هکتار برای کشت ذرت دانه‌ای در سطح شهرستان شوشتر در نظر گرفته شده است.

پوررکنی با اشاره به متوسط تولید مزارع خوزستان در محصول ذرت دانه‌ای بیان کرد: متوسط تولید ذرت دانه‌ای در سطح مزارع استان خوزستان به ازای هر هکتار هفت تن است./س
برچسب ها: آموزش ، پرورش ، مرغ بومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.