فواید این دو گیاه در درمان حالت تهوع

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک  اسطوخودوس: همیشه موثر

اسطوخودوس در بین تمام فوایدی که دارد می‌تواند حالت تهوع را هم برطرف کند. به ویژه زمانی که به دلیل استرس و فشارهای روحی و یا پرخوری دچار این حالت شده باشید اسطوخودوس به دادتان می‌رسد. به خاطر اینکه اسطوخودوس مسکن است و به همین دلیل سیستم عصبی را کنترل می‌کند؛ همچنین ترشح معده و انقباض‌های روده را بیشتر می‌کند و به این ترتیب غذا هضم می‌شود.

روش استفاده: یک قطره از اسانس خوراکی اسطوخودوس را در یک قاشق چای‌خوری عسل بچکانید و بخورید. اگر حالت تهوع شدید بود قطره را مستقیماً زیر زبانتان بچکانید .

چه می کنه این زنجبیل!

زنجبیل برای تسکین دل درد هم موثر است و در زمان تهوع یکی از درمان‌های مناسب محسوب می‌شود. بر اساس مطالعاتی که در سال 2006 روی 363 داوطلب انجام شد، زنجبیل احتمال تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی را 35 درصد کاهش می‌دهد. سال 2010 مطالعاتی روی زنان باردار انجام شد و نزدیک به 1077 زن اعلام کردند که مصرف زنجبیل حالت تهوع آن‌ها را کاهش داده است.

روش استفاده: یک فنجان آب را روی یک قاشق چای‌خوری قسمت زیر زمینی (ریزوم) خشک آسیاب شده یا دو قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه بریزید. در ظرف را بگذارید؛ اجازه دهید به آرامی جوش بیاید و سپس گاز را خاموش کنید. قبل از صاف کردن بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند. روزانه 2 تا 4 فنجان از این دم کرده بنوشید./س

برچسب ها: اسطوخودوس ، زنجبیل ، تهوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.