سینمای اصیل و ریشه ای دفاع مقدس با یکنواختی ودرجازدگی چندان خوشایند نیست واعتقاد دارم که باید ازچارچوب بسته وکلیشه ای روبه خلاقیت جوانان پیش برویم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد آفریده تهیه کننده سینما و تلویزیون ومدیرسابق مرکزگسترش سینمای مستند وتجربی در گفتگو با روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با بیان این مطلب افزود: درحال حاضر در دوره جهاد اکبر قرارداریم و برای حرکت دراین مسیر باید به ظرفیت های دفاع مقدس که جهاد اصغر بود بیشتر توجه کنیم درحالی که در گذشته دشمن مشخص و شرایط روشن تری داشت اما امروزه درشرایط پیچیده تر درجنگ نرم درمقابل دشمنانی قرار داریم که ضمن مجاهدت و خلوص باید همدلی بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: جریان  جنگ 8 ساله درخیلی از حوزه ها تاثیرگذار بوده و به خصوص درحوزه سینما که از شاخص های فرهنگی بعد از جنگ به شمارمی رود اما با توجه به حقایق وناگفته های آن دوران در شرایط مقدماتی تولید آثارهستیم و باید با درک زمانه وحضورنسل های جدید دراین زمینه به تجربیات تازه نزدیک ترشویم. 

آفریده؛ با بیان اینکه سینمای دفاع مقدس یکی ازعرصه های پیشتاز سینمای ایران است اما آرزوها وایده آل های این ژانر بیشتراززحماتی است که برای آن کشیده شده است خاطر نشان ساخت: باید این حوزه فرصت تجربه های جدید را به سینماگران جوان بدهد وهزینه تجربه های هنری آن را بپردازد. 

وی با اشاره به اینکه درحال حاضرعدم اعتماد به یکدیگر نمی گذارد ازتجربه ها استفاده کنیم وایده ها را به فضای عمل تبدیل کنیم اظهار داشت: باید در حوزه سینمای دفاع مقدس ازنگاه بسته وکلیشه ای بپرهیزیم و بستر فرهنگی کشور راخارج ازسیاست کاری و با تغییر دیدگاه منفی به مولدی برای تولید آثارارزشمند تبدیل کنیم. 

تهیه کننده فیلم" یک خانواده محترم"عنوان کرد: جشنواره آخرین حلقه یک مجموعه فعالیت درطی یک دوره است وبا تعیین شرایط مطلوب می توانیم جشنواره ای درخور دفاع مقدس و ونسل های آینده برگزار کنیم. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: آرمان های انقلاب ودفاع مقدس می تواند کلید گشایش راه های رسیدن به اتفاقات مطلوب برای سایر کشورها ومنطقه  باشد وهمین موضوع نقش بیداری اسلامی وانسان های آزادی خواه را درجشنواره بین المللی دفاع مقدس پررنگ تر می کند./ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.