دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی از کشف 59 هزار و 517 قلم دارو و مکمل ورزشی غیرمجاز در چهار ماهه نخست امسال خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، پرویز فروزانفر در جلسه کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق مکمل های ورزشی با تقدیر از تلاش پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: میزان این کشفیات در سال 90، 118 هزار قلم به وزن هزار و 378 کیلوگرم بوده است.

وی با اشاره به فعال بودن هزار و 100 باشگاه ورزشی در مشهد اظهار کرد: طبق بررسی های به عمل آمده از این تعداد 400 مورد بدون داشتن هرگونه مجوزی از مراجع ذیربط فعالیت می کنند.

وی افزود: البته بایستی در نظر داشت که مجوز تعدادی از 700 باشگاه دارای مجوز، به اتمام رسیده که هنوز نسبت به تمدید آن اقدام نکرده اند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی از باشگاه های بدون مجوز به عنوان یکی از عمده ترین محل های عرضه و تجویز این مکمل ها یاد و اضافه کرد: ضمن برگزاری همایش برای جلب مشارکت مسئولان باشگاه ها برای اجباری شدن حضور آنان در دوره های آموزشی تلاش می کنیم.

فروزانفر با استناد به دستورالعمل معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ 6 خردادماه امسال تصریح کرد: طبق این دستورالعمل توزیع هرگونه مکمل غذایی و ورزشی در هر مکانی به جز داروخانه ها غیرمجاز است.

وی ادامه داد: مسئولان داروخانه ها نیز تا تاریخ 15 مردادماه سال جاری فرصت دارند تا نسبت به دریافت کد رهگیری تعریف شده در طرح شبنم اقدام نمایند.

وی ضمن تاکید بر آسیب های جسمی وارد شده به مصرف کنندگان مکمل های ورزشی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی در مورد مضرات جبران ناپذیر این مواد با کمک صدا و سیما، رسانه های استانی، محلی، آموزش و پرورش و نیز چاپ و نصب پوسترهای هشدار دهنده در باشگاه ها در دستور کار قرار دارد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی بر تقویت گروه های بازرسی از باشگاه های ورزشی تاکید کرد و افزود: حضور نمایندگانی از دستگاه هایی چون پلیس، قوه قضاییه، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و تربیت بدنی ضروری به نظر می رسد.

فروزانفر با اشاره به گزارش گمرکات استان اظهار داشت: طبق بررسی های صورت گرفته، به دلیل نظارت دقیق کارکنان این اداره، امکان ورود مکمل های ورزشی غیرمجاز از طریق مرزهای هوایی به مشهد منتفی است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حضور کارشناسان معاونت کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به هنگام ترخیص مرسولات پستی راه ورود این مواد از طریق پست نیز بسته شده است.

وی بار دیگر یادآور شد: حلقه مفقود به ثمر رسیدن تمام این تلاش ها افزایش آگاهی عمومی در مورد مضرات استعمال مکمل های قاچاق می باشد./س

برچسب ها: کشف ، مکمل ورزشی ، غیرمجاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.