معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: تدوین طرح جامع گردشگری این استان تاکنون افزون بر 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حیدر صادقی افزود: طرح جامع گردشگری این استان در سال 84 تدوین شد و تاکنون افزون بر 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه زمان بسیاری از تدوین طرح گذشته است، گفت: بر این اساس از سال 90 این طرح مجددا مورد ‎ بازنگری و مطالعه تکمیلی قرار گرفت و انتظار می رود در نیمه نخست امسال برای تصویب نهایی به کارگروه میراث فرهنگی و شورای برنامه‌ریزی این استان ارائه شود.

صادقی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به بخش گردشگری در این استان گفت: از سال 84 تا سال 90 افزون بر 40 میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان هزینه شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این مبلغ 50 درصد از محل اعتبارات ملی و 50 درصد از محل اعتبارات استانی هزینه شده است که یک سوم از این مبلغ در بخش گردشگری هزینه شده است.

وی ساخت و سازهای مغایر با اکوتوریسم طبیعت را غیر قانونی دانست و گفت: این استان از لحاظ طبیعت گردی بسیار مورد توجه گردشگران ملی و بین‌المللی است، بر همین اساس ایجاد این ساخت و سازها برخلاف اصول طبیعت گردی است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.