شماري از افراد مسلح در درگيري با نيروهاي مسلح سوريه در مرزهاي اردن و لبنان و همچنين در درگيري در استانهاي حسکه ، ادلب ، دير الزور ، حلب و ريف دمشق کشته ، زخمي و دستگير شدند و سلاحهايشان نيز مصادره شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ،‌ نيروهاي گارد مرزي مستقر در مرزهاي سوريه با اردن تلاش اعضاي يک گروه تروريستي را براي ورود از خاک اردن به سوريه خنثي کردند. آنها در تلاش بودند از نقطه مرزي تل الشهاب در ريف درعا وارد سوريه شوند. در اين درگيري شماري از تروريستها کشته و زخمي شدند و بقيه به خاک اردن فرار کردند .
همچنين شمار ديگري از اعضاي يک گروه مسلح ديگر در تلاش براي ورود به سوريه از خاک لبنان در درگيري با نيروهاي سوري کشته و ز خمي شدند.آنها در تلاش بودند از نقاط مرزي ادلين ، حالات ، ريداني ، پل قمار در منطقه تلکلخ در استان حمص به سوريه وارد شوند .
اعضاي اين گروه براي آنکه بتوانند از لبنان وارد سوريه شوند ابتدا به تيراندازي گسترده و شليک خمپاره هاي مختلف به خاک سوريه اقدام کردند اما نيروهاي مرزي سوريه در کمين آنان بودند و تلفات سنگيني به آنها وارد کردند و مجبور شدند به داخل خاک سوريه فرار کنند .
در استان ادلب نيز نيروهاي مسلح به مخفيگاههاي تروريستها در بکفالون و فليون يورش بردند و شمار زيادي از تروريستها را کشته و زخمي کردند و شماري نيز دستگير شدند و مقاديري سلاح نيز از آنان کشف و ضبط شد.
مقادير زيادي دارو ، مايحتاج ساخت مواد منفجره ، موشک ، مواد شيميايي ، پلاکهاي تقلبي ، سلاحهاي متنوع ، خمپاره هاي ضد زره و مقادير زيادي بمب توقيف و مصادره کردند.
يکي از نيروهاي ارتش سوريه گفت : پس از درخواست مردم منطقه به پاکسازي مزارع جنوب ادلب از وجود افراد مسلح وارد عمل شديم . افراد مسلح مردم را مي ترساندند و راهزني و چپاول مي کردند. نيروهاي دلاور ما آنان را بيرون راندند و شماري از آنها را کشتند و سلاحهايشان را مصادره کردند. تا آخرين قطره خون خود از اين سرزمين دفاع خواهيم کرد.
يکي ديگر از نيروهاي ارتش گفت : نيروهاي حفظ نظم به مخفيگاههاي تروريستها در اطراف شهر ادلب يورش بردند و با تروريستها مقابله شد که شمار زيادي از آنان کشته و دستگير شدند و سلاحهايشان مصادره شد. همچنين چندين بيمارستان صحرايي تروريستها مصادره شد. چندين بمب آماده انفجار نيز شناسايي و خنثي شد. چندين کارگاه جديد که در آن تجهيزات بسيار پيشرفته وجود داشت شناسايي شد . بيشتر اين تجهيزات نيز ساخت ترکيه است. از اين تجهيزات براي ساخت موشکهاي دست ساز استفاده مي شود.
از طرف ديگر يگاني از نيروهاي مسلح با گروههاي تروريستي که چهار دستگاه خودرو مجهز به تيربار درمنطقه داره العزه و قبتان الجبل در استان حلب درگير شدند که اين درگيري به منهدم شدن چهار دستگاه خودرو و افراد آن منجر شد .
در شهر دير الزور نيز نيروهاي مسلح به تعقيب اعضاي گروههاي تروريستي در محله جبيليه ادامه دادند و تلفات سنگيني به آنان وارد کردند و شماري از آنها را کشته و زخمي و دستگاه خوردوي مجهز به تيربار تروريستها را منهدم کردند .
نيروهاي مسلح سوري همچنين سه تروريست را در منطقه جوره در دير الزور که در تلاش بودند به نيروهاي حفظ امنيت حمله کنند کشتند .
در حسکه نيز بمبي را که تروريستها در حال آماده سازي آن در منطقه سعدا بودند منفجر شد. در اين انفجار شمار زيادي از تروريستها کشته و زخمي شدند.
نيروهاي سوري يک تروريست را که در حال بمب گذاري در نزديکي پل شداده در حسکه بود دستگير کردند.
در حرستا در استان ريف دمشق نيز شمار زيادي از افراد مسلح در درگيري با نيروهاي مسلح سوري کشته و دستگير شدند و سلاحهايشان نيز مصادره شد.
همچنين تعدادي از خودروهاي مسروقه بازپس گرفته شد و شمار زيادي از تروريستها نيز سلاحهايشان را تحويل دادند و تسليم شدند .
برچسب ها: سوریه ، زخمی ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار