قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اختصاص تنها 4 میلیارد و 850 میلیون تومان اعتبار برای بخش کشاورزی مغایر با اولویت‌هایی است که مسئولان در این استان آن را پیگیر هستند.

اصغر پرتوی امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل افزود: برای شهرستان پارس‌آباد که قطب کشاورزی استان اردبیل است با تمام برنامه‌ها و طرح‌‌های توسعه تنها 75 میلیون تومان و برای گرمی نیز با 80 پرسنل و اجرای طرح‌های مختلف تنها 40 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است که این تامین اعتبار هیچ هم‌خوانی با روند توسعه استان برپایه کشاورزی ندارد.

وی با بیان اینکه اختصاص چهار درصد از اعتبارات استانی به بخش کشاورزی جای تاسف و بحث و بررسی دارد افزود: هرچند از منابع ملی و طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای اواخر پارسال 185 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت اما به یقین در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توان تولید و اشتغال بخش کشاورزی بسیار بالاست.

پرتو همچنین گفت: پارسال نیز 6 میلیارد و 600 میلیون تومان از این محل به طرح‌های پایلوت کشاورزی مشگین‌شهر اختصاص یافته بود که امسال این رقم به 10 میلیارد تومان رسیده که مدعی شدن تامین این اعتبار به نام اعتبارات استانی حرف گزافی است.

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل با اظهار تاسف از کاهش محسوس و بسیار چشمگیر اعتبارات مناطق مختلف استان در حوزه آب و خاک گفت: به عنوان نمونه برای مشگین‌شهر در زیر مجموعه آب و خاک امسال تنها 8 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته که حتی با آن نمی‌توان یک سد کوچک معیشتی زد.

وی نتیجه این کاهش محسوس تزریق اعتبار به بخش کشاورزی را جز فلج شدن این بخش ندانست و افزود: هر چند مسئولان استان اردبیل در نشست‌ها وجلسات مدعی هستند کهنه تنها کاهش اعتبار نداشتیم بلکه افزایش اعتبار را شاهد بودیم، اما به یقین با مدارک و استنادات موجود در روزهای آینده ثابت می کنیم چنین ادعاهایی بیهوده است و با بی‌توجهی صرف به این بخش عملاً نمی‌توانیم کاری را به پیش برده و در تحقق شعار سال توانمند عمل کنیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.