"خداحافظ بچه" و "راز پنهان" از مجموعه هاي خوب رمضان امسال هر كدام به نوعي معضلات و مشكلات جامعه را مطرح مي‌كنند.

ابراهيم بهاري كارشناس مذهبي رسانه در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: با گذشت 33 سال از انقلاب اسلامي، سريال ها به خصوص در ماه مبارك رمضان ترقي كرده است و علاوه بر ايجاد محيطي پاك و شاد توانسته به فرهنگ اعتقادي و ديني نزديك شود.

وي تصريح كرد: مطرح كردن ارزش هاي ديني در سريال ها زماني تاثير دارد كه بازيگران آن از لحاظ چهره و شخصيت مثبت باشند تا  اين امر موجب الگوسازي ديني شود.

وي اظهار كرد: وجود كلمه مبارك به همراه رمضان نبايد باعث ساخته شدن سريال هايي باشد كه در آن از تمسخر نمادها، اقوام و شخصيتهاي ديگر استفاده شود.

بهاري همچنين با تحسين سريال هاي ماه رمضان امسال گفت: افزايش رشد مجموعه هاي تلوزيوني رمضان امسال همچون خداحافظ بچه و راز پنهان هر كدام به معضلات و مشكلات اجتماعي مي‌پردازند كه افراد جامعه چطور با مشكلاتي كه بر سر راهشان قرار دارد، دست و پنجه نرم كنند.

وي بيان كرد: به عقيده من رسانه ملي طي ده سال گذشته با استفاده از كارشناسان و كارگردانان ماهر و خبره به ابعاد تخصصي لوكيشين ها و جلوه هاي ويژه پرداخته كه اين امر باعث رشد خوب و دين مداري سريال ها شده است.

بهاري افزود: رسانه در رواج فرهنگ عمومي جامعه پيشرفت چشمگيري داشته است كه اين امر نشان دهنده‌ي رشد تلويزيون بخصوص در ماه مبارك رمضان است.

بهاري گفت: از جمله اين موارد مهمي كه مي‌توان نام برد مجموعه‌ي خنده بازار است كه فرهنگ با هم خنديدن را ياد مي دهد.

وي بيان كرد: پخش برنامه هاي متعدد ديني بخصوص تلاوت قرآن جمعي مردم در حرمين و اماكن مذهبي و اختصاص دادن زماني به سخن راني روحانيون بعد از افطار از نكات مهم در جذب مخاطب است.

وي در پايان افزود: معنويت جوانان در سايه سريال ها و برنامه هاي ماه مبارك رمضان افزايش يافته است  كه اين امر توانسته با روحيات آنان ملموس شود و ما آن را مرهون زحمات مسئولين رسانه هستيم./ي2
برچسب ها: ماه رمضان ، سریال ، معظلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.